گفتگوی تلفنی روسای جمهوری چین و آمریکا/تبریک ترامپ به شی

کدخبر: ۱۸۷۷۴۶
رادیو بین المللی چین اعلام کرد 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با 'شی جین پینگ' همتای چینی خود، پایان موفقیت‌آمیز نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست و انتخاب مجدد او به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را به او تبریک گفت.
گفتگوی تلفنی روسای جمهوری چین و آمریکا/تبریک ترامپ به شی

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ترامپ در این تماس تلفنی گفته است نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین مورد توجه جهانیان قرار گرفته و من نیز به سیاست های مهمی که 'شی جین پینگ' در این نشست اعلام کرده توجه زیادی دارم.

او گفته است اکنون دیدار قریب‌الوقوع من از چین موضوعی داغ در میان مردم آمریکاست و من از ملاقات و تبادل نظر با شما درباره مسایل مورد علاقه بین المللی و منطقه ای انتظاراتی دارم.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر از تبریک ترامپ گفت: در نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین که به تازگی پایان یافت، نقشه بزرگ توسعه چین در آینده تدوین شد.

او گفت: چین ضمن پایبندی قاطع بر راه توسعه صلح آمیز و اجرای راهبرد سود متقابل و درهای باز، منافع مشترک با کشورها را گسترش داده و برای تقویت هماهنگی و همکاری با دیگر کشورهای بزرگ تلاش خواهد کرد.

رییس جمهوری چین همچنین تاکید کرد: چین به توسعه روابط با آمریکا بسیار اهمیت می دهد و مایل است بر اساس احترام و منافع متقابل، به توسعه درازمدت، سالم و نیز ثبات دو کشور یاری کند.

شی افزود: شما به زودی از چین دیدار می کنید و من انتظار دارم در پکن با هم درباره توسعه روابط دو کشور در آینده برنامه ریزی و به گسترش همکاری با منافع متقابل بین دو کشور یاری کنیم تا رفاه بیشتر برای مردم دو کشور ایجاد شود و خدمات بیشتری برای صلح، ثبات و شکوفایی منطقه و جهان انجام شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است 5 نوامبر به صورت دوره ای به کشورهای ژاپن، کره جنوبی و چین سفر کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید