وزیر دفاع آمریکا در نقطه صفر مرزی دو کره + عکس

کدخبر: ۱۸۷۸۹۴
وزیر دفاع آمریکا در سفر به کره‌جنوبی در اقدامی تحریک‌آمیز از نقطه صفر مرزی دو کره دیدن کرد. پیش از این مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از این منطقه دیدن کرده بود.
وزیر دفاع آمریکا در نقطه صفر مرزی دو کره + عکس

به گزارش اقتصادنیوز ، جیمز متیس در این سفر در گفت‌وگو با همتای خود در کره‌جنوبی گفت: کره‌شمالی در حال ساخت زرادخانه هسته‌ای است تا سایرین را با فاجعه و مصیبت تهدید کند. وی در ادامه تصریح کرد: دولت ترامپ همچنان متعهد است تا کره‌شمالی را مجبور به پذیرش خلع سلاح کامل اتمی کند. وزیر دفاع آمریکا که در جریان سفر به کره‌جنوبی به منطقه غیرنظامی که دو کره را از یکدیگر جدا می‌کند، رفته بود، گفت: کره‌شمالی یک تهدید بزرگ برای نظم جهانی است.

جیمز ماتیس جیمز متیس

وی خطاب به وزیر دفاع کره‌جنوبی گفت: ما شانه به شانه در کنار شما و مردم کره‌جنوبی ایستاده‌ایم تا با تهدیدات نظامی کره‌شمالی مقابله کنیم. کره‌شمالی یک رژیم سرکوبگر است که حقوق اساسی مردمش را رد می‌کند، آزادی رفاه و کرامت انسانی مردمش را زیر سوال می‌برد تا به دنبال تسلیحات هسته‌ای باشد، تسلیحاتی که با آن سایر کشورها را با فاجعه و مصیبت تهدید کند.

ماتیس روز گذشته وارد کره‌جنوبی شد تا با مقام‌های دفاعی این کشور و فرماندهان نظامی آمریکایی دیدار و گفت‌وگو کند. وزیر دفاع آمریکا بار دیگر تاکید کرد که دولت ترامپ به دنبال دستیابی به یک راهکار دیپلماتیک برای این معضل است ولی اگر کره‌شمالی برنامه توسعه موشک‌ها و تسلیحات اتمی را متوقف نکند، واشنگتن آماده استفاده از گزینه‌های نظامی است، وی قرار است همراه با ژوزف دانفورد رئیس ستاد کل ارتش آمریکا در مذاکرات دفاعی راهبردی با مقام‌های کره‌جنوبی در شهر سئول شرکت کند.

این سفر در آستانه دیدار ماه آینده دونالد ترامپ از کشورهای آسیایی از جمله کره‌جنوبی انجام شده است. یک مقام ارشد آمریکایی نیز گفت: ۳ فروند ناوهواپیمابر آمریکایی قرار است در مانور بزرگ ماه آینده در آسیا - اقیانوسیه شرکت کنند. این مانور تقریبا در زمانی که ترامپ در حال سفر به آسیا است، برگزار خواهد شد. آمریکا روز پنج‌شنبه تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه ۷ فرد و سه شرکت به خاطر نقض جدی حقوق بشر در کره‌شمالی اعمال کرده است. آمریکا این شرکت‌ها و افراد را به اتهام نقض حقوق بشر از جمله شکنجه، قتل و کار اجباری تحریم کرده است. در تحولی دیگر رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد که روسیه در حال ضربه زدن به تلاش‌های آمریکا در قبال برنامه اتمی کره‌شمالی است.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد: درحالی‌که تلاش‌های چین در زمینه حل و فصل مساله هسته‌ای کره‌شمالی مفید بوده ولی روسیه در حال ضربه زدن به تلاش‌های آمریکا در این خصوص بوده است. وی در ادامه افزود: اگر آمریکا و روسیه روابط بهتری داشتند، حل و فصل مساله هسته‌ای کره‌شمالی آسانتر می‌شد. چین در حال کمک کردن به ما است ولی روسیه در جهت دیگری حرکت می‌کند و در حال لطمه زدن به تلاش‌های آمریکا است. ترامپ فشار زیادی را بر چین وارد کرده است تا برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی را مهار کند. چین مهم‌ترین شریک تجاری و اقتصادی کره‌شمالی به شمار می‌رود و ۹۰ درصد مبادلات تجاری کره‌شمالی با چین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید