واکنش مشاور ارشد اردوغان به پیشنهاد بارزانی

کدخبر: ۱۸۷۹۴۸
ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان سخنان بارزانی مبنی تعلیق نتایج همه پرسی منطقه شمال عراق و مذاکره با بغداد برای حل مشکلات را بی معنا دانست.

به گزارش ایرنا، چویک طی مقاله ای در روزنامه بیرلیک نوشت: بارزانی به رغم همه هشدارهای ترکیه و دیگر کشورها همه پرسی را برگزار کرد اما با تحریم های سخت و قاطع سه کشور ایران، ترکیه و دولت عراق مواجه شد تا سرانجام مجبور به تعلیق نتایج همه پرسی شود.

چویک در این مقاله اضافه کرد: هر سه کشور ایران، ترکیه و عراق خواستار لغو کامل همه پرسی هستند و معتقدند بارزانی باید این خواسته را بپذیرد.

وی در این مقاله سخنان بارزانی مبنی بر لغو نتایج همه پرسی و مذاکره با دولت بغداد برای حل مشکلات را نامفهوم و بی معنا دانست و مدعی شد: بارزانی به دنبال وقت خریدن و رسیدن به اهداف خود است و نه حل مشکلات.

مشاور ارشد اردوغان با فریبکارانه خواندن تاکتیک بارزانی تاکید کرد: بارزانی با برگزاری همه پرسی و تعلیق موقت نتایج آن به امید استفاده آن در آینده، به واقع ذهن مردم را به بازی گرفته و به فریب افکار عمومی می پردازد.

وی کمک اسراییل از پشمرگه ها را خطری بالقوه تلقی کرد و نوشت: ارسال سلاح به پیشمرگه ها از سوی اسراییل باعث تحریک و خشم گروه حشدالشعبی می شود بنابراین کردها و پیشمرگه ها نه تنها سودی از سلاح های دریافتی خود از اسراییل نمی برند، بلکه باعث بروز جنگ میان خود با حشدالشعبی می شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید