قانون کسر از خد مت فرزندان ایثارگر

کدخبر: ۱۸۷۹۶۴
حداکثر ۲۰ هزار نفر از مشمولان سربازی در طول برنامه ششم بر اساس بالاترین درصد و سهم جانبازی، آزادگی و رزمندگی از معافیت برخوردار می شوند.

به گزارش خبرآنلاین، در جریان بررسی و تصویب قانون برنامه ششم توسعه در بند ۱۱ ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه، آورده شد که فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه و فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی، از یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه برخوردار می‌شوند. این ماده مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و مجلس برای رفع ایراد شورا، اذن فرماندهی کل قوا را در ابتدای ماده قرار داد.

با اینکه مجلس دستور اجرای آن را داد اما سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این قانون نیازمند اقدام کارشناسی است اعلام کرد که اجرا نمی شود.درهمین زمان کاربران زیادی بودند که با گذاشتن کامنت خواهان رسیدگی این موضوع بودند.

پس از آن، جلسه‌ای میان فراکسیون ایثارگران مجلس با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تعیین تکلیف مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر در برنامه ششم برگزار شد.

سرانجام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران اعلام کرد که در جلسه ‌ای به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس قرار شد حداکثر ۲۰ هزار نفر از مشمولان در طول برنامه سالانه بر اساس بالاترین درصد و سهم جانبازی، آزادگی و رزمندگی که در این قانون مشخص شده از معافیت‌های مقرر در آن بهره‌مند شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید