راز پیشرفت پرسپولیس

کدخبر: ۱۸۸۰۴۱
پرسپولیس در دو سال اخیر دوباره به قدرت اول فوتبال ایران تبدیل شده و در میان باشگاه های آسیایی نیز پیشرفت خوبی داشته است. این در شرایطی است که این تیم تا 4 سال پیش وضعیت اسف باری داشت.
راز پیشرفت پرسپولیس

کمی قبل از آغاز لیگ هفدهم، وقتی «اوکراین» دوباره مقصد اردوی تابستانی سرخپوشان شد، بسیاری از هواداران نگران بودند که تیم دوباره با چند بازیکن اوکراینی به تهران برگردد. این بار اما دیگر خبری از «تولد ناخواسته» در اردوی تیم برانکو نشد و معاون اقتصادی باشگاه، به دنبال کشف پریموف‌ها و پلی‌یانسکی‌های تازه‌ای نرفت. دو بازیکن خارجی، در فهرست خرید پرسپولیس قرار داشت. اولی، گادوین منشا بود که خیلی زود به توافق رسید و خیلی زود قراردادش را با این باشگاه امضا کرد. ستاره اهل نیجریه باشگاه پیکان اواسط فصل گذشته نیز آماده بود تا به تیم برانکو اضافه شود اما با مخالفت جلالی، این اتفاق چند ماه به تعویق افتاد. منشا امتحان‌اش را در پیکان پس داده بود و هیچکس از دریچه تردید به کیفیت بالای این مهاجم سختکوش نگاه نمی‌کرد.

دومین خرید خارجی تابستان، از عراق آمد. ایوانکوویچ در دوران حضور در پرسپولیس، چند مذاکره بی‌سرانجام با فوتبالیست‌های عراقی داشت و بالاخره یکی از ستاره‌های نسل جدید فوتبال این کشور را به خدمت گرفت. در حافظه علاقه‌مندان به فوتبال در ایران، خاطره‌های چندان مثبتی از فوتبالیست‌های عراقی وجود نداشت. آن‌ها به بداخلاقی، خشونت و بی‌نظمی شهره بودند و ابتدای فصل وقتی حضور بشار در جمع سرخ‌ها به تاخیر افتاد، خیلی‌ها از او به عنوان جاسم کرار جدید نام بردند اما زیاد طول نکشید که رسن، تفاوت‌اش را نشان بدهد. مسابقه رفت با الاهلی، فرصت تماشای بازیکن تازه‌وارد را برای هوادارها به ارمغان آورد. بازیکنی که در دقایق پایانی به زمین فرستاده شد و با ارسال‌ها و پاس‌هایش، گره مسابقه را باز کرد. قرمزها به سرعت مجذوب ذخیره طلایی‌شان شدند و در انتظار تماشای او در ترکیب ثابت بودند. 

حواشی محسن مسلمان قبل از دربی، جای بشار را در بین نفرات ثابت برانکو باز کرد و فوتبالیست عراقی آنقدر شگفت‌انگیز ظاهر شد که خروج‌اش از زمین در دقیقه 66 برای ورود مسلمان، تماشاگران تیم برانکو را نگران کرده بود. سرعت فوق‌العاده رسن با توپ، او را بهترین بازیکن شهرآورد تبدیل کرد. مهره‌ای که هر وقت اراده کرد از بازیکنان مستقیم‌اش رد شد و بدشانس بود که نتوانست این نمایش فردی باشکوه را با به ثمر رساندن یک گل، تکمیل کند.

حالا دیگر نیمکت، برای بشار کوچک به نظر می‌رسد. هافبک 20 ساله قرمزها، می‌خواهد سهم بیشتری از تیم برانکو داشته باشد. او با درخشش‌اش در زمین، باعث پیشرفت تیمی شده که خارجی‌های فصل گذشته‌اش، فقط مصرف‌کننده بودند و به جای فوتبال، برای زندگی و تفریح در تهران سکونت داشتند. رسن، هیچوقت توریست نبوده و از راه رسیده تا هر روز، مبارزه تازه‌ای را تجربه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید