تهدید جدید صدا و سیما از سوی مدیران فوتبال

کدخبر: ۱۸۸۱۸۹
مدیران فوتبال ایران پس از آنکه می بینند مدیران صدا و سیما پرداخت حق پخش مسابقات فوتبال را پرداخت نمی کنند آنها را به شکل جدیدی تهدید کردند.
تهدید جدید صدا و سیما از سوی مدیران فوتبال

سازمان لیگ، حق بهره‌برداری از تصاویر ضبط شده بازی‌های لیگ برتر را واگذار کرده و از این به بعد هیچ رسانه‌ای بدون توافق با شرکت طرف قرارداد سازمان لیگ نمی‌تواند از این تصاویر استفاده کند.

براساس نامه‌ای که شرکت امین سیما کیش خطاب به شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی، رسانه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی نوشته این شرکت سازمان لیگ حق انحصاری بهره‌برداری تصویری از بازی‌های را واگذار کرده و این شرکت مجوز استفاده از تصاویر به صورت ضبط شده را به متقاضیان بدهد. این شرکت از همه رسانه‌ها تاکید کرده استفاده از ویدئوهای بازی‌های لیگ به هر صورتی غیرقانونی است و آن‌هایی که می‌خواهند از این ویدئو‌ها استفاده کند باید با این شرکت به توافق برسند.

13960807965_photo_2017-10-29_15-10-45

باید دید رسانه‌ها و به خصوص صداوسیما که برنامه‌های متنوعی مانند 90 یا شب‌های فوتبالی یا حتی خبرهای ورزشی را با استفاده از تصاویر ضبط شده بازی‌های لیگ پخش می‌کند حاضر به مذاکره و پرداختن حق استفاده از تصاویر هستند یا این که به روال عادی خود ادامه می‌دهند و وارد مجادله حقوقی با آن‌ها خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید