محورهای اصلی مذاکرات پوتین در تهران

کدخبر: ۱۸۸۲۴۹
ابراهیم رحیم‌پور با اشاره به سفر پوتین به ایران گفت: روسیه متحد ماست و در خصوص مسائل بین‌المللی منطقه‌ای و برجام مذاکره خواهیم کرد.
محورهای اصلی مذاکرات پوتین در تهران

به گزارش مهر، ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم روز ملی ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: محور اصلی مذاکرات سفر پوتین به تهران در دهم آبان، کریدور شمال به جنوب و برعکس خواهد بود.

وی افزود این دومین دور مذاکرات است که تشکیل میشود و موضوع اصلی آن کریدور است. اولین دور این مذاکرات یک سال و نیم پیش در باکو برگزار شد و قرار بود دور دوم در تهران برگزار شود. موضوع ترانزیت با توجه به موقعیت کشور در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده اما معتقدم در هر چه موضوع گردشگری ترانزیت و تجارت در ایران ظرفیت های زیادی برای همکاری وجود دارد.

وی با اشاره به یک روزه بودن سفر پوتین به ایران عنوان کرد برجام از دیگر موضوعات مذاکرات خواهد بود. روسیه متحد ماست و آذربایجان نیز همواره از ما حمایت کرده است و طبیعتا با هر دو کشور در خصوص مسائل بین المللی منطقه ای و برجام مذاکره خواهیم کرد.

رحیم‌پور مذاکرات آستانه، سوریه و تحولات منطقه را جزو موضوعات مذاکرات دوجانبه و سه جانبه در سفر روسای جمهور روسیه و آذربایجان به تهران دانست و گفت: اما ترانزیت به عنوان محور شکوفایی و توسعه کشورها دستور اصلی مذاکرات است و در کنار این ها همکاری های بین المللی و منطقه ای نیز مطرح خواهد شد.

وی در خصوص عضویت ایران در شانگهای نیزگفت: ما عملا در حال همکاری با شانگهای هستیم اینکه به عنوان ناظر عضو رسمی باشیم تغییرات خیلی جدی ایجاد نمی کند لذا باید مراحلی را طی کنیم و قانونمندی های آن مورد مطالعه ماست و اگر نهایی شود قطعا به عضویت شانگهای در خواهیم آمد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید