لذت ثبت لحظات با استفاده از هوش مصنوعی گوشی

کدخبر: ۱۸۸۵۴۳
گوشی های جدید با استفاده از شبکه های نورونی و هوش مصنوعی عکسبرداری را برای کاربران ساده‌تر و در عین حال حرفه‌ای تر کرده است.
لذت ثبت لحظات با استفاده از هوش مصنوعی گوشی

هنگامی که افراد قصد خرید یک تلفن همراه را دارند، دوربین گوشی را به عنوان یکی از مهمترین ملاک های تصمیم‌گیری مد نظر قرار می‌دهند. تکنولوژی جدید هوش مصنوعی عکسبرداری با دوربین گوشی را بسیار راحتر کرده و تصاویری مانند یک دوربین DSLR را به کاربران ارائه می دهد. 

اگر می خواهید اوج عملکرد AI یا همان هوش مصنوعی را در ارتقای کیفیت تصاویر دوربین گوشی تجربه کنید، با تهیه یک گوشی پیکسل می توانید از خدمات عکس تحت وب شرکت گوگل موسوم به Google Photo که از هوش مصنوعی برای اصلاحات جزئی و اثرات هوشمندانه استفاده می کند، بهره ببرید.

اگر می خواهید کیفیت عکس های گوشی تان همانند عکس های گرفته شده با یک دوربین حرفه‌ای به نظر برسد، دانشمندان با توسعه نوعی سیستم شبکه عصبی توانستند به این نیاز شما به خوبی پاسخ دهند. این سیستم عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است عکس های با کیفیتی در قد قامت یک دوربین DSLR خلق کند. اگرچه این سیستم بی عیب و نقص نیست، اما رویکرد جدیدی است که می تواند در آینده نقش موثری در کیفیت عکس ها داشته باشد.

محققان در این زمینه با آموزش یک سیستم یادگیری عمیق با عکس های گرفته شده از یک صحنه مشابه توسط دوربین DSLR و یک گوشی آغاز بکار کردند و هرچند موثر واقع شد، اما این تکنولوژی تنها می تواند باعث بهبود کیفیت عکس در گوشی مورد بحث شود. شبکه جدید برای درک چگونگی اعمال کیفیت تصویر به مشاهده دو مجموعه عکس از دوربین های مختلف یکی پس از دیگری نیاز دارد. به عبارت دیگر، کاربر می‌تواند هر نوع سوژه تصویری را به دوربین ارائه دهد و خروجی آن را با بیشترین شباهت با واقعیت دریافت کند.

با این وجود به نظر می رسد این ابزار نوپا به اهداف کلی دست پیدا کرده باشد، به ویژه هنگامی که با گوشی های قدیمی و ارزان قیمت مورد استفاده قرار گیرد.

دانشمندان امیدوارند از این شبکه عصبی برای اصلاح عکسبرداری بر اساس هر گونه شرایط محیطی استفاده کنند؛ برای مثال اگر کاربر بخواهد در یک روز بارانی عکس بگیرد، هوش مصنوعی بتواند یک شرایط جوی آفتابی و روشن را در تصویر جلوه دهد.

همانطور که گفته شد این فناوری هوش مصنوعی عکسبرداری را لذت بخش کرده و می تواند کیفیت پایه تصاویر را برای دوربین های گوشی بهبود بخشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید