یک شهر دیگر عراق به طور کامل از دست داعش آزاد شد

کدخبر: ۱۸۸۹۱۹
سخنگوی گردانهای حزب الله عراق اعلام کرد شهر القائم به طور کامل به کنترل نیروهای مسلح این کشور درآمد.
یک شهر دیگر عراق به طور کامل از دست داعش آزاد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جعفر الحسینی سخنگوی گردانهای حزب الله عراق اعلام کرد شهر القائم به طور کامل به کنترل نیروهای مسلح این کشور درآمد.

عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات آزادسازی غرب استان الانبار عراق اعلام کرد، نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم مرکز شهرستان القائم و محله های الجماهیر، السلام، الرساله، الیرموک، الامین و منطقه الملعب در القائم را آزاد کردند.

نیروهای مسلح عراق با تسلط کامل بر شهر القائم نزدیک مرزهای سوریه، پرچم عراق را در این شهر برافراشته کردند. نیروهای عراقی در اطراف این شهر خاکریزها و خطوط دفاعی را به منظور جلوگیری از ورود عناصر داعش ایجاد کردند.

همچنین  ارتش عراق روز جمعه اعلام کرد نیروهای این کشور یک گذرگاه مرزی با سوریه را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق ورود نیروهای مسلح این کشور به القائم و آزادسازی گذرگاه حصیبه را در مرز سوریه تبریک گفت.

آزادی محله های التنک، المشاریع، غره و السکک 

فرمانده عملیات آزادسازی غرب استان الانبار عراق اعلام کرد نیروهای عملیات الجزیره، محله های التنک، المشاریع، غره و السکک را در منطقه القائم آزاد کردند.

تپه الاغوات و مرکز پلیس و ایستگاه تولید برق سعده آزاد شد

  فرمانده عملیات آزادسازی غرب استان الانبار عراق اعلام کرد نیروهای لشکر نهم ارتش عراق و تیپ دوم بسیج مردمی، تپه الاغوات و مرکز پلیس و ایستگاه تولید برق سعده و محله الغره را آزاد کردند.

ازادی محله غزه در شهر القائم 

نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق، محله غزه در شهر القائم واقع در استان الانبار را آزاد کردند و در حال یورش به محله السکک در این شهر هستند.

هلاکت دو تروریست انتحاری در اطراف القائم

جانشین فرمانده لشکر نهم ارتش عراق اعلام کرد نیروهایشان دو تروریست انتحاری را در اطراف شهرستان القائم در غرب استان الانبار عراق به هلاکت رساندند و یک خودروی بمبگذاری شده را منهدم کردند و همچنین چند پناهگاه گروه وهابی داعش را هدف قرار دادند.

حمله همه جانبه نیروهای عراقی به مرکز شهر 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از القائم، نیروهای مبارزه با تروریسم، ارتش و بسیج مردمی اکنون وارد شهر القائم شدند و نیروهای داعش را در نبردی خیابانی تعقیب می کنند.

پیش بینی می شود شهر القائم امروز به طور کامل از تروریست های داعش آزاد شود.

چهل هزار نیرو از یگان های مختلف عراقی در مرحله دوم عملیات آزادسازی القائم مشارکت دارند.

شبکه تلویزیونی المیادین؛ مرحله دوم عملیات نیروهای مسلح عراق برای آزادسازی شهر القائم نزدیک مرزهای سوریه از دست گروه تکفیری صهیونیستی داعش آغاز شد. 

 نیروهای عراقی مرحله دوم عملیات آزادسازی القائم را از سه محور آغاز کردند. 

در این مرحله از عملیات، نیروهای عراقی وارد شهر القائم می شوند. پیش از آغاز این مرحله، حملات شدید توپخانه ای و هوایی به مواضع داعش در شهر القائم صورت گرفت. 

سه محور عملیاتی در القائم محور شرق القائم، محور جنوب القائم و محور مرزهای سوریه است. نیروهای بسیج مردمی، گروه های مقاومت، ارتش عراق و نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در این عملیات مشارکت دارند. داعش در چند عملیات انتحاری با خودروهای بمبگذاری شده تلاش کرد مانع از آغاز ورود نیروهای عراقی به شهر القائم شود. نخستین بار از تانک های تی 90 در عملیات آزادسازی القائم استفاده می شود. چهل هزار نیرو از یگان های مختلف عراقی در مرحله دوم عملیات آزادسازی القائم مشارکت دارند.

فرمانده عملیات آزادسازی غرب استان الانبار عراق اعلام کرد نیروهای ارتش و سازمان مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی و بسیج عشایری، یورش به مناطق سعده، الکرابله و حصیبه از توابع شهرستان القائم را آغاز کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید