تهدیدی جدی برای فوتبال اسپانیا

کدخبر: ۱۸۹۰۴۵
باشگاه‌های انگلیسی در این فصل نتایج خوبی کسب کردند و تهدیدی برای تیم‌های ‌اسپانیایی محسوب می‌شوند.
تهدیدی جدی برای فوتبال اسپانیا

پنج سال پیش دیدیه دروگبا پنالتی‌ تعیین کننده را در لیگ قهرمانان اروپا برای چلسی زد. این اتفاق در سال ۲۰۱۲  رخ داد و موفقیتی برای یک تیم انگلیسی بود اما با این حال همه چیز بر خلاف آن پیش رفت. از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ هشت تیم انگلیسی در نیمه نهایی برترین رقابت‌های باشگاهی در اروپا حضور داشتند و از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ تنها دو تیم به این مرحله صعود کردند.

اکنون به نظر می‌رسد دوران موفق لالیگا ‌اسپانیا به پایان خود نزدیک شده است چون تیم‌های انگلیسی در این فصل نتایج خوبی کسب کردند. برتری این تیم‌ها تنها در نتیجه‌ نیست بلکه کیفیت بازی‌شان بهتر شده است. پنج تیم حاضر در رقابت‌های این فصل تنها یک شکست را پس از چهار هفته‌ تجربه کردند (چلسی برابر رم شکست خورد). با این حال سه تیم حاضر، صعودشان قطعی شده و حضور دو تیم چلسی و لیورپول در مرحله یک هشتم نهایی  نیز به احتمال فراوان اتفاق می‌افتد.

لیگ برتر انگلیس ثروتمندترین لیگ جهان است. این رقابت‌ها تقریبا یک میلیارد یورو در سه سال درآمدزایی کرد، یعنی دو برابر لالیگا. آنها در این شرایط می‌توانند گران‌ترین انتقال‌ها را به خود اختصاص دهند و به جز تیم‌های رئال مادرید، پاری ‌سن‌ ژرمن و بارسلونا هیچ تیمی توانایی رقابت‌ با باشگاه‌های انگلیسی را در این زمینه ندارد. بازیکنانی که این تیم‌ها جذب می‌کنند جزو بهترین‌ها هستند و باعث برتری تیم‌های‌شان می‌شوند.

بیشتر باشگاه‌های انگلیسی از مالک خارجی بهره می‌برند (۱۴ از ۲۰ تیم) که این موضوع به پیشرفت‌شان کمک کرده است. حضور آنها باعث شده پول‌های زیادی به باشگاه‌ها تزریق شود یا از بهترین سرمربی‌های اروپایی بهره ببرند. پپ گواردیولا، مائوریسیو پوچتینو، یورگن کلوپ، ژوزه مورینیو و آنتونیو کونته اکنون در لیگ برتر هستند.

همچنین سازماندهی باشگاه‌ها عالی است و برای این که تیم‌ها از تاکتیک بهتر بهره ببرند و در بالاترین سطح به رقابت بپردازند، اغلب باشگاه‌ها به جز تاتنهام ترجیح می‌دهند از بازیکنان خارجی استفاده کنند.

در لیگ برتر انگلیس، رقابت بیشتر از لیگ ‌اسپانیا دیده می‌شود. داوران اجازه کار بیشتری به بازیکنان می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود حمله‌های پیاپی دیده شود و بازی‌ها فیزیکی‌تر دنبال شود. بازیکنان باید انرژی بیشتری صرف کنند. این اتفاق موجب می‌شود در شروع فصل با قدرت ظاهر شوند اما در ادامه، این موضوع دردسرساز می‌شود که در ماه آوریل و مارس کاملا مشهود است که بازیکنان حاضر در دیگر لیگ‌ها سرحال‌تر از بازیکنان تیم‌های انگلیسی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید