انتشار نتایج تحقیقات تازه در مورد هک ستاد انتخاباتی آمریکا

کدخبر: ۱۸۹۰۶۹
خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج تحقیقات گسترده خود را در مورد حملات هکری روس‌ها به ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون منتشر کرد.
انتشار نتایج تحقیقات تازه در مورد هک ستاد انتخاباتی آمریکا

به گزارش انگجت، بر این اساس حملات یادشده با ارسال یک ایمیل فیشینگ به کارکنان ستاد هیلاری کلینتون ممکن شده و با آلوده شدن رایانه های این افراد در مارس سال 2016 تداوم حملات مذکور و دسترسی گروه هکری به بسیاری از اسرار نامزد دموکرات ها امکان پذیر شده است.

افشای این اسرار و سوءاستفاده از آنها علیه هیلاری کلینتون خسارتی شدید به وجهه نامزد دموکرات ها وارد کرد. اسناد افشا شده حاوی بسیاری از اظهارنظرهای شخصی تند و غیرمنتظره هیلاری کلینتون در مورد موضوعات سیاسی، سیاست خارجی و اقتصادی بودند و برای وی دردسرساز شدند.

هکرها در مجموع اسناد و اطلاعاتی از کلینتون و 130 کارمند حزب دموکرات و اعضای ستاد انتخاباتی وی به سرقت برده و برخی از آنها را منتشرکردند.

بخشی از ایمیل های افشاشده توسط گوگل برای ستاد انتخاباتی دموکرات ها ارسال شده و در آنها بر ضرورت تقویت امنیت سایبری از طریق تغییر کلمات عبور تاکید شده است.

اولین مجموعه از ایمیل های مسروقه هیلاری کلینتون متشکل از 50 هزار پیام بوده که بسیاری از آنها در ویکی لیکس هم منتشر شده است. هک این ایمیل ها به یک گروه هکری به نام Fancy Bear منتسب شده که ظاهرا متشکل از اتباع کشور روسیه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید