افزایش بی‌سابقه تعداد کاربران فیس بوک

کدخبر: ۱۸۹۰۷۷
تعداد کاربران پیام رسان فیس بوک رشد بی سابقه‌ای داشته و این شرکت پتانسیل بسیار بالایی را برای جذب کاربران پیام رسان های اینترنتی در سراسر جهان از خود نشان می‌دهد.
افزایش بی‌سابقه تعداد کاربران فیس بوک

پیام رسان فیس بوک (Facebook Messenger) برنامه کاربردی شرکت فیس‌بوک برای تلفن‌های همراه است که ارتباط آوایی و نوشتاری را فراهم می‌کند. این پیام‌رسان این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا با دوستانش در فیس‌بوک چت و گفتگو کند.

به بیان دیگر، اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک به‌عنوان یک نرم‌افزار مستقل از سوی این شرکت راه‌اندازی شده است. کاربران فیس بوک تشویق می‌شوند که اپلیکیشن مسنجر این شبکه اجتماعی را دانلود کنند و با دوستان و خانواده‌شان در ارتباط بمانند.

بنابر اعلام رسمی فیس بوک، حالا بیش از یک میلیارد نفر در هر ماه از اپلیکیشن پیام رسان این کمپانی استفاده می کنند. می توان گفت فیس بوک حالا به دو اپلیکیشن پیام رسان دسترسی دارد که تعداد کاربران آنها به بیش از ۱ میلیارد نفر می رسد، چرا که اپلیکیشن واتس اپ هم در ماه سپتامبر میلادی به این رقم تحسین برانگیز دست پیدا کرد.

گذشته از این، پلتفرم مختص چت بات هایی که فیس بوک در رویداد F8 از آن رونمایی کرده بود، هم دچار رشد قابل توجهی شده و حالا ۱۸ هزار بات را در خود جای می دهد. این در حالی است که تا ۲۰ روز پیش، تعداد آنها تنها به ۱۱ هزار بات می رسید.

دیوید مارکوس، مدیر پیام رسان فیس بوک در رابطه با موفقیت اخیر این اپلیکیشن گفت: «به عنوان بخشی از سفر دستیابی به یک میلیارد نفر، ما روی ایجاد بهترین تجربیات ممکن در ارتباطات امروزی تمرکز کرده ایم و حواس خود را روی کمک به اتصال مردم به مردم و تجارت هایی که بیش از همه اهمیت دارند، معطوف داشته ایم. ممنون از هرکسی که در هر نقطه از جهان، از پیام رسان ما استفاده می کند و ما بی صبرانه منتظر ۱ میلیارد نفر بعدی هستیم».

این پیام رسان طی سال ۲۰۱۷، پیشرفت بسیار سریعی را تجربه کرد و در عرض سه ماه، به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دست یافت. در واقع سرویس مورد اشاره در ماه نخست سال جاری میلادی، به آمار ۸۰۰ میلیون استفاده کننده و در آوریل، به آمار ۹۰۰ میلیون کاربر رسید.

کمپانی مورد بحث در بیانیه خود خاطر نشان کرده که پیام رسان فیس بوک حالا به دومین اپلیکیشن محبوب تاریخ iOS تبدیل شده و جالب است که رتبه نخست نیز در اختیار اپلیکیشن شبکه اجتماعی آنها است. ضمن اینکه که اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک بیش از یک میلیارد بار روی اندروید دانلود شده و در هر ماه، یک میلیارد پیغام و ۱۷ میلیارد تصویر در آن جا به جا می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید