لاوروف: پوتین آماده دیدار با ترامپ است

کدخبر: ۱۸۹۵۶۲
وزیر خارجه روسیه از آمادگی ولادیمیر پوتین برای دیدار با دونالد ترامپ در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک در ویتنام خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آماده است که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک در شهر «دانانگ» در ویتنام ملاقات کند.

لاوروف در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما بیانیه های پرزیدنت دونالد ترامپ را شنیده ایم که وی قصد دارد با پرزیدنت پوتین ملاقات کند. ولادیمیر پوتین هم برای این نشست آماده است. طرف آمریکایی هم این مسئله را می داند. نمایندگان ما در تماس با یکدیگر هستند و زمانی که برنامه دقیق این دو رئیس جمهور برای ملاقات مشخص شود، آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ علیه کره شمالی اعلام کرد: برنامه هسته ای پیونگ یانگ فقط از راه صلح آمیز حل و فصل خواهد شد. ما به این نتیجه رسیده ایم که بحران کره شمالی فقط از راه صلح آمیز حل می شود. با این مشکل باید با آرامش کامل برخورد کرد.

روابط میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ تشدید شده است. رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده است که برای حمایت از متحدانش چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. وی حتی چندین بار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده است.

 لاوروف در ادامه همچنین گفت که ممکن است در حاشیه نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک با «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز ملاقات مختصری داشته باشد.

وی گفت: روابط دوجانبه ما احتیاج به ترمیم جدی دارد. در امور بین الملل بحران کره شمالی، توافق صلح سوریه، مسئله عراق، درگیری میان اسرائیل و فلسطین و موضوع اوکراین وجود دارد.

نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک ۱۰ و ۱۱ نوامبر در شهر دانانگ ویتنام برگزار می شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید