توصیه جالب همسر اوباما به دونالد ترامپ

کدخبر: ۱۸۹۶۱۴
باشگاه خبرنگاران جوان : همسر رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک سخنرانی با اشاره غیرمستقیم به توئیت‌های پی‌ در پی ترامپ، درباره استفاده از شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.
توصیه جالب همسر اوباما به دونالد ترامپ

میشل اوباما، همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا، به جوانان درباره استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی هشدار داد. با این‌ که او در سخنان خود نام فردی را به زبان نیاورد، به نظر می‌رسد اظهارات او نوعی پیشنهاد به رئیس جمهور کنونی آمریکا بوده باشد.

میشل اوباما در مراسم افتتاحیه گردهمایی بنیاد اوباما در شیکاگو گفت: «نمی‌توان هرچه در ذهن دارید را به زبان بیاورید. نمی‌توانید هر فکری را که به ذهنتان خطور کرد، توییت کنید. بسیاری از افکار اولیه شما شایستگی روشنایی روز را ندارد.»

این سخنان او موجب خنده حضار شد.

بر اساس گزارش گاردین، با اینکه بانوی اول سابق آمریکا «به فرد خاصی اشاره نمی‌کرده است»، افراد بسیاری سخنان او را طعنه‌هایی تند به عادت انتشار توییت‌های پی در پی از جانب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برداشت کرده‌اند.

او افزود: «شما بانوی نخست و یا رئیس جمهور و فرمانده کل ارتش هستید و این صدا را دارید. شما این قدرت را دارید. این قدرت، مسئولیتی را به همراه دارد که بدانید هر کلمه‌ای که به زبان می‌آورید پیامدی به دنبال خواهد داشت.»

دونالد ترامپ به انتشار سخنان بسیار صریح در اظهار نظرهای خود در توییتر معروف است. این مسئله موجب شده است بارها از رفتار غیرمسئولانه و نامناسب او انتقاد شود.

روز چهارشنبه، ترامپ چند توییت پیاپی درباره حمله تروریستی در نیویورک منتشر کرد. او در این توییت‌ها به طور مشخص اعلام کرد در واکنش به این حمله، دستور داده است محدودیت‌های بیشتری بر سر برنامه مهاجرتی آمریکا اعمال شود.

با این حال، اظهارات او با انتقادهای «اندرو کوئومو»، فرماندار نیویورک، و «بیل دبلزیو»، شهردار نیویورک، مواجه شد. کوئومو گفت سخنان ترامپ «به نفع تروریست‌هاست» و «هدف از آن، سو استفاده سیاسی از شرایط است.» در مقابل، دبلزیو متذکر شد تلاش‌های ترامپ برای اعمال محدودیت بر مسئله مهاجرت به آمریکا در پی این حمله تروریست نباید بر اساس عقاید مذهبی و یا ملیت افراد صورت گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید