احکام ضد مهاجرتی ترامپ دید بدی نسبت به آمریکا ایجاد کرده است/ ایران می تواند گردشگران راجذب کند

کدخبر: ۱۸۹۶۹۲
'پاول نلسون' مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی «بازار سفرهای جهانی» لندن با اشاره به اینکه احکام ضد مهاجرتی ترامپ دید بدی را نسبت به آمریکا ایجاد کرده، اظهار داشت که ایران می‌تواند گردشگرانی را که نسبت به مقاصد جدید تفریحی تمایل دارند به سمت خود جذب کند.

به گزارش ایرنا، نلسون در آخرین روز از نمایشگاه بین‌المللی «بازار سفرهای جهانی» لندن در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما در گزارش سالانه خود اشاره کردیم که شرکت‌های گردشگری تا زمانی که ترامپ در قدرت است، تمایلی به تجارت با آمریکا ندارند. گردشگران انگلیسی نیز همین مساله را موردتوجه قرار داده و گفته‌اند تا زمانی که ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا است به این کشور سفر نمی‌کنند. به‌طورکلی احکام ضد مهاجرتی ترامپ دید بدی را نسبت به آمریکا ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: گردشگران به دنبال مقاصد جدید گردشگری هستند. من همواره این مساله را مانند ضیافت شام تعبیر کرده‌ام. یعنی زمانی که شما با دوستانتان در یک ضیافت هستید تمایل دارید اعلام کنید اولین فردی هستید که به این ضیافت آمده‌اید. از این منظر ایران می‌تواند به نفع خود بهره‌برداری کند.

این فعال صنعت توریسم با اشاره به حضور گسترده شرکت‌های گردشگری ایرانی در نمایشگاه بازار سفرهای جهانی امسال اظهار داشت: شاهد هستیم که این شرکت‌ها هرسال قراردادهای بیشتری را امضا می‌کنند و گردشگران بیشتری به ایران سفر می‌کنند. بنابراین به نظر من افرادی را که از آمریکا روی‌گردان شده و نسبت به مقاصد جدید گردشگری تمایل دارند به سمت ایران جذب می‌شوند.

نلسون در همین رابطه آینده صنعت گردشگری ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همه ما می‌خواهیم به مقاصد جدید گردشگری سفر و از مکان‌های متفاوت دیدن کنیم و می‌خواهیم اولین فردی باشیم که این سفر را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: زمانی که اولین فرد به ایران سفر کند، دوباره می‌خواهد به این کشور مسافرت کند، و این بهترین راه برای گسترش صنعت گردشگری در ایران است و به‌صورت طبیعی رشد می‌کند.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی «بازار سفرهای جهانی» لندن در مورد تأثیر تروریسم بر صنعت گردشگری گفت: شرایط کنونی یک پارادوکس عجیبی است. ما در گزارش سالانه خود شاهد بودیم که مساله تروریسم نه‌تنها برای گردشگران بلکه برای فعالان این صنعت نیز به‌عنوان یک نگرانی به شمار می‌رود.

وی افزود: البته به نظر من گردشگران یک مقدار در این مدت انعطاف‌پذیر شده‌اند. اگر به وضعیت انگلیس که من درک بهتری از آن دارم بپردازیم و حوادث منچستر و لندن را موردتوجه قرار دهیم، تروریسم تا پای منزل ما پیش‌آمده و این مساله سبب شده تا افراد کمتر نگران شوند.

وی با اشاره به تعدد حوادث اخیر تروریستی در انگلیس گفت: این مساله به حدی بزرگ است که به‌گونه‌ای نادیده گرفته ‌شده و مردم این واقعیت را پذیرفته‌اند که متأسفانه بایستی با این مساله کنار آیند.

سی و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری 'بازار سفرهای جهانی' روز دوشنبه با حضور فعالان حوزه گردشگری جهان ازجمله شماری از شرکت‌های گردشگری ایرانی و نیز مقامات دولتی و علاقه‌مندان به صنعت توریسم، در لندن گشایش یافت.

در گزارش سالانه این نمایشگاه که روز دوشنبه منتشر شد آمده است که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته 40 درصد فعالان بین‌المللی صنعت توریسم، تمایل خود را برای توسعه روابط گردشگری با آمریکا به دلیل ریاست جمهوری ترامپ ازدست‌ داده و تنها 15 درصد همچنان به توسعه روابط گردشگری با آمریکا تمایل دارند.

در این نمایشگاه وظیفه معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان را موسسه مسافرتی و گردشگری «ایران دوستان»، «ایران راستین»، «آذر گشت آسمان»، «درنا گشت» ،«پاسارگاد»، «کوله‌بار سفر»، «تور شقایق آبی آریا»، «پردیسان تور» ، «ارگ جدید»، «سبط تور»، «ارتباط گستر»، «توران زمین»، آژانس مسافرتی «ققنوس»، آژانس مسافرتی «سیروس صحرا» و شرکت جهان گردی «آیتو» بر عهده‌ داشتند.

غرفه فلسطین نیز در این نمایشگاه از سوی گردشگران خارجی مورد استقبال قرار گرفت و امانوئل حساسیان نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از این غرفه بازدید کرد.

«ماجد اسحاق» مسئول امور بازاریابی وزارت گردشگری فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در رابطه با تحولات گردشگری این کشور گفت: به‌رغم تبلیغاتی منفی صورت گرفته علیه فلسطین و ناآرامی‌های منطقه ما شاهد افزایش چشم‌گیر ورود گردشگران خارجی به فلسطین هستیم.

وی اظهار داشت که صنعت گردشگری فلسطین، به این کشور کمک می‌کند تا واقعیت‌های تاریخی این سرزمین و مردمانش به نمایش گذاشته شود.

این مقام فلسطینی بااین‌حال مانع اصلی رشد صنعت گردشگری به فلسطین را فقدان مبادی مستقل مسافرتی در فلسطین عنوان کرد و گفت: بنابراین ما کنترلی بر روی مرزهایمان نداریم و گردشگران بایستی از طریق مرزهای اسرائیل وارد شوند. این مساله پیامدهای بدی برای ما به همراه داشته است. اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند گردشگران خارجی به فلسطین سفر کنند و این در حالی است که چندین میلیون دلار ظرفیت گردشگری از این طریق هدر می‌رود.

نمایشگاه گردشگری 'بازار سفرهای جهانی' عصر چهارشنبه به کار خود پایان داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید