مردم آمریکا ترامپ را عامل ایجاد تفرقه در این کشور می‌دانند

کدخبر: ۱۸۹۷۹۷
نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان نشان می‌دهد رئیس جمهور آمریکا باعث افزایش تفرقه و دودستگی در این کشور شده است.
مردم آمریکا ترامپ را عامل ایجاد تفرقه در این کشور می‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس نظر سنجی جدید این شبکه تلویزیونی سخنان شدیداللحن و تفرقه انگیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بر توانایی او برای متحد کردن مردم این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

در نظرسنجی تلویزیون سی‌ان‌ان از مردم آمریکا پرسیده شد که آیا ترامپ کشور را متحد خواهد کرد یا آن را دچار تفرقه می‌کند؟

شصت و پنج درصد آمریکایی ها گفتند ترامپ سبب وحدت کشور نخواهد شد. تنها سی درصد آمریکایی ها معتقد بودند ترامپ می تواند وحدت کشور را بیشتر کند.  این نگاه منفی درباره ترامپ در میان جمهوری خواهان نیز مشهود است. سال گذشته و در زمان انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، هشتاد و یک درصد جمهوری خواهان معتقد بودند ترامپ می تواند سبب وحدت بیشتر در آمریکا شود. اما در نظرسنجی اخیر، این رقم به 65 درصد کاهش یافته است.

در سال گذشته 94 درصد جمهوری خواهان معتقد بودند ترامپ می تواند در آمریکا تغییراتی به وجود بیاورد؛ اما در نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان این رقم به 84 درصد تنزل پیدا کرده است. سی‌ان‌ان این نظرسنجی را روزهای دوم تا پنجم نوامبر انجام داد.

طرح مالیاتی دولت ترامپ، سبب افزایش یک هزار و هفتصد میلیارد دلاری کسری بودجه آمریکا می شود. حزب جمهوری خواه آمریکا با طلایه داری دونالد ترامپ مصمم است طرح خود را برای اصلاح نظام مالیاتی کشور پیش ببرد. این درحالی است که براساس ارزیابی‌های دفتر بودجه کنگره، طرح مالیاتی جمهوری خواهان سبب خواهد شد در مدت 10 سال، حدود یک هزار و هفتصد میلیارد دلار به کسری بودجه دولت فدرال آمریکا افزوده شود. این رقم بیش از میزانی است که قبلا در این زمینه پیش بینی می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید