طغیان آزارهای جنسی در ورزش +عکس

کدخبر: ۱۸۹۹۹۱
دنیای سینما هنوز هم با شوک ناشی از چالش برملاکردن آزارهای جنسی دست و پنجه نرم می‌کند اما به نظر می‌رسد حالا نوبت فوتبال شده تا هر روز خبرهای تازه‌ای از افشاگری در خصوص آزارهای جنسی در آن به گوش برسد.
طغیان آزارهای جنسی در ورزش +عکس

دیروز رسانه ها اعلام کردند که دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا سپ بلاتر،رییس سابق فیفا را متهم به آزار جنسی کرده است. هر چند که بلاتر بلافاصله این موضوع را تکذیب کرد اما این خبر باعث شد شخصیت این مرد که در گذشته به فساد مالی نیز محکوم شده باز هم خدشه دار شود.

اعتراف قربانی سوء استفاده جنسی در ژیمناستیک

به فاصله چند ساعت از افشای این موضوع اما یک مورد دیگر از ازار جنسی در ورزش جهان مشخص شد.

دارنده ۶ مدال المپیک مدعی شد که از سوی پزشک سابق تیم ژیمناستیک آمریکا مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «آلی رایسمن» ژیمناست 23 ساله آمریکا که 6 مدال المپیک شامل 3 طلا، 2 نقره و یک برنز در کارنامه دارد، اعتراف کرد که از سوی «لاری ناسار» پزشک سابق تیم این کشور مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است.

وی که در المپیک 2016 ریو دو بار بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد، مدعی شده که برای اولین بار در 15 سالگی از سوی ناسار مورد سوء استفاده قرار گرفته و مطالبی در این باره را در کتابی که هفته آینده منتشر خواهد شد، آورده است.

این ادعای جدید در حالی مطرح شده که ناسار با 33 پرونده مختلف درخصوص رفتار جنسی روبه‌رو است. 22 مورد از این پرونده‌ها به عنوان یک رفتار جنسی گناهکارانه تلقی شده و می‌تواند منجر به حبس ابد شود.رایسمن آخرین نفری است که به سوء استفاده ناسار از ژیمناست‌ها اعتراف کرده است. پیش از این جسیکا هووارد و جانت آنتولین به این موضوع اعتراف کرده بودند.

رسوایی در ورزش آمریکا چند ماه قبل منجر به استعفای «استیو پنی» مدیر اجرایی فدراسیون ژیمناستیک این کشور شد.

به نظر می رسد این ها این اولین قدم ها برای افشای آزارهای جنسی در دنیای ورزش است و به نظر می‌رسد راهی آغاز شده که در آن قفل سکوت از زبان‌های زیادی برداشته خواهد شد. در روزهای آینده ممکن است، جامعه ورزش خبرهای هولناک دیگری را نیز در این ارتباط خواهد شنید. البته که برخورد جامعه ورزش با ستاره‌ها، همیشه با اغماض بیشتری نسبت به برخوردهای سینمایی همراه بوده است اما در روزهای پیش رو، نقاب‌های زیادی از چهره اهالی ورزش، کنار خواهد رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید