کمک بزرگ حساب ‌های کاربری جعلی توییتر به ترامپ !

کدخبر: ۱۹۰۱۱۳
مدتی است که در رسانه های خارجی و محافل خبری مسئله حمایت توییتری روسیه از ترامپ در جریان انتخابات آمریکا با استفاده از حساب‌ های کاربری جعلی سر و صدای زیادی به پا کرده است.
کمک بزرگ حساب ‌های کاربری جعلی توییتر به ترامپ !

روزنامه وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای تحلیلی به بررسی موج عجیب توییتری در حمایت از ترامپ در سال ۲۰۱۶ پرداخته است. این نشریه مدعی شده که حساب های کاربری که به حمایت از ترامپ پرداخته‌اند تنها به فاصله چند هفته از اعلام ترامپ به‌ عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری یعنی در ژوئن ۲۰۱۵ ساخته و فعال‌ شده‌اند. بر اساس این روزنامه، بررسی حساب ‌های کاربری جعلی حامی ترامپ نشان داد که روسیه پشت این ماجرا بوده است.

دارندگان این حساب ‌های کاربری جعلی در توییت های متعدد به جمهوری خواهان توهین کرده و به‌ طور مدارم از ترامپ تعریف و تمجید می‌کردند. جالب اینجاست که نسبت ستایش و تعریف از ترامپ در توییت این کاربران که تعداد بسیاری نیز بوده‌اند، در آغاز فعالیت ۱۰ به ۱ و در هفته‌های پایانی انتخابات به ۳۰ به ۱ افزایش داشته است.

بررسی‌های وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که این توییت های ستایش‌آمیز در وصف ترامپ در فاصله‌های زمانی کوتاه و در حجم وسیعی اتفاق افتاده است. هنوز عامل و یا عوامل مربوط به این مسئله شناسانی نشده‌اند؛ اما این اتفاق نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و یا فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی در انتخابات سراسر جهان نیز تأثیر بسزایی دارند.

کلیک 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید