آیا ترزا می نخست‌وزیر انگلیس می‌ماند؟

کدخبر: ۱۹۰۲۳۷
شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد نخست‌وزیر انگلیس برای باقی‌ماندن در سمت خود با مشکلات متعددی روبروست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، روزنامه ساندی تایمز فاش کرد چهل نفر از نمایندگان حزب محافظه کار حاکم در انگلیس آمادگی دارند یادداشتی را برای درخواست برکناری ترزا می امضا کنند. این در حالی است که دولت ترزا می با مشکلاتی در مسئله مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا و نیز استعفای وزرا در پی پرونده های فسادهای دولتی و رسوایی های اخلاقی روبروست.

گزارشگر شبکه اسکای نیوز عربی گفت: چهل نفر از اعضای حزب نخست وزیر انگلیس با امضای یادداشتی برای رای گیری برکناری ترزا می موافقت کردند.  این افراد می گویند دولت می راهبرد مشخصی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ندارد.

مایکل هسلتین، معاون نخست وزیر اسبق انگلیس گفت: «هرگز ندیده ام نخست وزیر انگلیس تا این اندازه با حجم گسترده مشکلات روبرو باشد. به اعتقاد من، درخواست از ترزا می برای استعفا دو هفته پیش از ارائه برنامه بودجه، جنون آمیز است. به ویژه که مذاکرات دشوار چند روز آینده درباره خروج از اتحادیه اروپا سرنوشت ساز است.»

در ادامه این گزارش آمده است: این یادداشت که روزنامه ساندی تایمز آن را فاش کرد ابزاری برای اعمال فشار بر دولت ترزا می خواهد بود. مخالفان دولت به سرعت از آن خواستند تا روند مذاکرات خود با بروکسل را مشخص کند. ترزا می برای باقی ماندن در نخست وزیری با دشواری هایی روبروست، اما بعضی از ناظران معتقدند سمت او در شرایطی نیست که هیچ کسی حاضر باشد این مسئولیت را برعهده بگیرد. به گفته این ناظران، ترزا می از همان ابتدا یک نخست وزیر ضعیف بود که با فشارهای متعدد مواجه شد. نخست وزیر انگلیس همچنین با فشارهایی برای درخواست استعفای بوریس جانسون وزیر امور خارجه این کشور روبروست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید