تقلید استرالیایی ها از جاسوسی علیرضا منصوریان!

کدخبر: ۱۹۰۲۶۵
مسئولان تیم ملی فوتبال هندوراس میزبان خود در بازی برگشت پلی‌آف جام جهانی ۲۰۱۸ را به جاسوسی برای پی بردن به تاکتیک‌های تیم میهمان متهم کردند. جالب است که شبیه این اتفاق در ایران نیز رخ داده است.
تقلید استرالیایی ها از جاسوسی علیرضا منصوریان!

فدراسیون فوتبال هندوراس با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم این سازمان برای شکایت از مقامات فوتبال استرالیا به اتهام رصد غیرقانونی تمرینات میهمان آنها در بازی برگشت پلی‌آف میان قاره جام جهانی 2018 خبر داده است.

از قرار معلوم در تمرینات روز یکشنبه نماینده آمریکای شمالی و مرکزی در استرالیا، یک پهباد به داخل ورزشگاه محل تمرین هندوراسی‌ها، استادیوم ANZ شهر سیدنی فرستاده شده که به زعم مسئولان تیم میهمان این پهپاد وسیله‌ای برای جاسوسی و رصد غیرقانونی شیوه بازی و تاکتیک‌های آنها بوده است.

در بیانیه فدراسیون فوتبال هندوراس درباره این ماجرا نوشته شده است: استرالیا با استفاده از یک پهباد جلسه تمرینی رسمی هندوراس را رصد کرده و این حرکت نارضایتی اعضای تیم و کادر فنی هندوراس را در پی داشته است.

در همین حال کلیپی کوتاه در صفحه توئیتر فدراسیون فوتبال هندوراس قرار گرفته است که پهپاد به پرواز درآمده بر فراز استادیوم سیدنی را نشان می‌دهد و ظاهراً کنترل این پهباد توسط فردی کلمبیایی به نام خورخه لوئیس پینتو انجام شده است که مسئول نگهداری از چمن ورزشگاه سیدنی است.

شبیه این اتفاق مدتی پیش در ایران افتاد. زمانی که منصوریان سرمربی تیم استقلال بود و تمرینات تیم ملی نیز بصورت همزمان در زمین مجاور تمرین استقلال برگزار می شد مربیان استقلال یک پهپاد برای فیلم برداری مخفیانه از تمرینات کارلوس کی روش فرستادند که سرمربی تیم ملی خیلی زود متوجه این موضوع شد وپهپاد استقلالی ها به زمین نشست. بعد از این اتفاق رسانه ها از تیتر«جاسوسی منصوریان از کی روش» استفاده کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید