نقطه ضعف مهدی رحمتی

کدخبر: ۱۹۰۴۱۹
دروازه بان استقلال نقطه قوت سابق خود را به نقطه ضعف خود تبدیل کرده است.
نقطه ضعف مهدی رحمتی

دوشنبه شب در یک بازی دوستانه در کیش، استقلال با نتیجه 1-1 مقابل منتخب این جزیره به تساوی رسید. اصل این خبر شاید زیاد اهمیت نداشته باشد اما یکی از نکات قابل توجه این بازی حضور مهدی رحمتی در دروازه بعد از مدت‌ها و گل خوردن استقلال از روی نقطه پنالتی بود. رحمتی که در روزهای نه چندان دور متخصص مهار پنالتی بود حالا در بازی‌های نه چندان مهم دوستانه هم از پس مهار ضربات پنالتی بازیکنان حریف برنمی‌آید و هواداران استقلال دیگر مدت‌هاست از گرفتن پنالتی‌های حریف توسط او ناامید شده‌اند. حالا کمتر کسی به خاطر می‌آورد که رحمتی آخرین بار در کدام بازی استقلال موفق به مهار پنالتی شده است.

رحمتی در لیگ هفدهم در برابر صنعت نفت آبادان و سایپا و در جام حذفی این فصل مقابل گل گهر سیرجان نتوانست پنالتی‌های حریفان را مهار کند. عجیب این که او فصل گذشته هم نتوانست در لیگ برتر پنالتی‌های بازیکنان حریف را بگیرد. در واقع آخرین باری که رحمتی در لیگ برتر موفق به مهار پنالتی شد به لیگ شانزدهم و بازی برگشت با پرسپولیس برمی‌گردد. جایی که ضربه پنالتی مهدی طارمی را گرفت تا او موفق به هت‌تریک در برابر استقلال نشود. در واقع او آخرین بار در لیگ برتر بیش از یک سال و نیم پیش یعنی در تاریخ 27 فروردین 95 پنالتی گرفته است.

اما رحمتی فصل گذشته در جام حذفی موفق به مهار پنالتی شده بود. در واقع آخرین مهار پنالتی رحمتی، همان پنالتی جنجالی در بازی با صبا در جام حذفی بود. مهاری که با لب‌خوانی‌های مختلف از صحبت‌های داور بازی یعنی احمد صالحی با رحمتی همراه شد و مدت‌ها سوژه جنجالی فوتبال ایران بود. رحمتی در آن بازی پنالتی کیوان امرایی را مهار کرد و با همان مهار استقلال را به مرحله بعد جام حذفی فرستاد اما در مرحله بعد پنالتی قاضی در جریان بازی را نگرفت و در پایان بازی استقلال 3-2 به نفت باخت و حذف شد. او پنالتی امرایی را در روز 28 آبان 95 مهار کرد و امروز نزدیک به یک سال از آن مهار گذشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید