حریرچی: پذیرش بیش از ۱۲ هزار مصدوم زلزله غرب کشور

کدخبر: ۱۹۱۰۷۸
سخنگوی وزارت بهداشت گفت:تاکنون ١٢ هزار و ٣٨٦ مصدوم مورد پذیرش قرار گرفته‌اند که ٨٣٧٠ نفر به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

 به گزارش ایسنا ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی تشریح عملکرد وزارت بهداشت افزود: از مصدومان بستری شده داخل استان کرمانشاخ ٢١٨٨ نفر ترخیص شدند  و ٣٧٢ نفر هنوز بستری هستند. ۳۹۱ مصدوم نیز به خارج از این استان اعزام شدند و ١٣٧٢ مورد عمل جراحی در داخل استان کرمانشاه و در مجموع ١٥٥٠ جراحی انجام شد که نتایج خوبی داشت.

وی در ادامه گفت: تعداد فوتی‌ها در صحنه حادثه بیش از ٤٠٠ نَفَر گزارش و تعداد فوتی‌ها در بیمارستان‌ها و حین اعزام دونفر اعلام شده است. تعداد قطع نخاع و قطع عضو  اندک و انگشت شمار است و جراحی‌های پیوند اعضا با موفقیت همراه بوده .است

حریرچی با بیان اینکه خبررسانی درباره بلایا و حوادث باید به طور صحیح مدیریت شود،اظهارکرد: اخبار اغراق شده و غیرواقعی موجب تشویش اذهان عمومیی و تحریک احساسات و متشنج شدن جامعه می‌شود، لذا رسانه ها باید همگرایی داشته باشند. فضای مجازی می‌تواند فرصت خوبی برای انتشار اخبار صحیح و امیدبخش باشد اما چنانچه مدیریت نشود، تبدیل به تهدید می‌شود.

وی افزود: در کشورهای دیگر، رسانه‌ها اجازه انتشار عکس مصدومان و فوت شدگان حادثه را ندارند بنابراین زمانی‌که حادثه‌ای رخ می دهد، نیازی به پمپاژ اخبار منفی نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید