تجهیز آیفون های 2018 به شبکه 5G

کدخبر: ۱۹۱۵۷۴
شایعات جدید در مورد آیفون های 2018 حاکی از آن است که این تلفن‌های هوشمند به سیستمی نوپا برای ارتباط با نسل پنجم شبکه ارتباطات تجهیز می‌شوند.
تجهیز آیفون های 2018 به شبکه 5G

مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس بنیاد تحلیلی KGI به تازگی اعلام کرد که اپل تصمیم دارد با همکاری کمپانی اینتل و با استفاده از تکنولوژی نسل پنجم ارتباطی، امکان اتصال آیفون‌های معرفی شده در سال آینده به این شبکه همراه را ممکن کند.

بر همین اساس، اپل از همین حالا همکاری خود با اینتل برای تعبیه قطعات سخت افزاری تولید شده این شرکت در آیفون‌ها را شروع کرده است و تصمیم دارد تا آیفون های 2018 را با مودم‌های ارتباطی نسل پنجمی اینتل تولید کند.

نسل پنجم ارتباطات می‌تواند به آیفون‌های سال آینده سرعت انتقال داده بسیار بالایی ببخشد. در صورت صحت داشتن ادعای مطرح شده توسط KGI، سرعت دانلود از شبکه همراه در آیفون‌های 2018 باید با واحد گیگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری شود.

اختلاف‌های یکی دو سال گذشته اپل با کمپانی کوالکام بر سر مسائل گوناگون، از حق استفاده پتنت‌ها گرفته تا قیمت گذاری مودم‌های ارتباطی، باعث شده تا شرکت بزرگ کوپرتینویی یک ماه پیش از عدم تمایل برای همکاری با کوالکام در تولید انبوه قطعات آیفون‌های سال آینده سخن بگوید. بر همین اساس، اپل تصمیم داشت تا آیفون‌های 2018 را بدون حضور مودم‌های سری انسپ دراگون تولید شده توسط کوالکام تولید کند.

این شایعات همچنین تاکید می‌کردند که اپل تصمیم دارد تا همکاری جدیدی را با شرکت اینتل مبنی بر تعبیه جدیدترین مدل مودم‌های مدیاتک در آیفون‌های 2018 شروع کند. همین مسئله باعث شد تا درآمد کوالکام در مدت کوتاهی افت شدیدی را تجربه کند؛ تا حدی که کمپانی برادکام پیشنهاد تصاحب کوالکام را مطرح کند.

اما حالا برخی تحلیل گران ادعا کرده اند که اپل همکاری خود با کوالکام را به طور کامل قطع نخواهد کرد و تنها به کاهش میزان همکاری بسنده می‌کند. بر همین اساس، پیش بینی می‌شود که 30 درصد از مودم های نسل پنجم ارتباطات همراه در آیفون های 2018 توسط تراشه‌سازی کوالکام تامین شود.

علاوه بر این و بر اساس پیش‌بینی‌های هفته گذشته مینگ چی کو، آیفون های 2018 مجهز به سخت افزارهای ارتباطی 4×4 MIMO خواهند شد که حتی در صورت ضعیف بودن پوشش شبکه همراه نیز سرعت انتقال داده بسیار بالایی خواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید