ایوانکا ترامپ، عامل عمیق‌تر شدن شکاف بین کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا!

کدخبر: ۱۹۱۸۹۳
تصمیم رکس تیلرسون مبنی بر اینکه هیچ یک از اعضای ارشد تیمش نباید ایوانکا ترامپ را در سفر به هند همراهی کنند، شکاف بین کاخ سفید و وزارت خارجه را عمیق‌تر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ «ایوانکا ترامپ»، دختر و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا هفته جاری برای شرکت در «اجلاس جهانی کارآفرینی» به هند سفر می کند. این در حالی است که هیچ مقام عالیرتبه وزارت خارجه وی را همراهی نمی کند.

خبرگزاری سی ان ان روز جمعه گزارش داد «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا از اعزام یک هیئت عالیرتبه به هند برای همراهی ایوانکا ترامپ خودداری کرده است.

تصمیم تیلرسون مبنی بر اینکه هیچ یک از اعضای ارشد تیمش نباید در این سفر دختر رئیس جمهور آمریکا را همراهی کنند، به سبب آن است که ایوانکا ترامپ، در صحنه جهانی نباید به چهره سیاسی معروف تبدیل شود. این موضوع به یکی از تنش های وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید تبدیل شده است.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی ان ان  گفت: آنها (تیلرسون و کارمندانش) هیچ مقام ارشد وزارت خارجه را به همراه ایوانکا ترامپ به هند نمی فرستند زیرا نمی خواهند موقعیت دختر رئیس جمهور را در عرصه بین الملل تقویت کنند.این موضوع شکاف بین کاخ سفید و وزارت خارجه را عمیق تر می کند و ممکن است به مشکلات بین وزیر خارجه و رئیس جمهور دامن بزند.

این مقام وزارت خارجه که نامی از وی برده نشده ادامه داد: هیچ یک از کارکنان عالیرتبه وزارت خارجه مجاز به همراهی دختر رئیس جمهور در این اجلاس نیست.

«آلیس ولز»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای میانه قرار بود در این سفر ایوانکا ترامپ را همراهی کند که با دستور تیلرسون، سفر وی به هند منتفی شد.

نارندا مودی، نخست وزیر هند اوایل سال جاری میلادی از ایوانکا ترامپ برای شرکت در اجلاس جهانی کارآفرینی که در این کشور برگزار می شود، دعوت کرد. موضوع اجلاس امسال بر حمیات از زنان کارآفرین تمرکز دارد.

«اجلاس جهانی کارآفرینی» یکی از رویداد های مهم بین المللی است که پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و یا جان کری، وزیر امور خارجه دولت اوباما به شخصه در آن شرکت و از اعزام سایر کارکنان خودداری می کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید