کاهش عرضه تبلت‌ها تا سال آینده

کدخبر: ۱۹۲۰۱۲
تحقیقات بنیاد تحلیلی دیجی تایمز نشان از کاهش 10 درصدی عرضه تبلت ها تا سال آینده دارد و پیش بینی می‌شود میزان عرضه این محصولات در سال 2018 به رقم 128 میلیون دستگاه برسد.
کاهش عرضه تبلت‌ها تا سال آینده

تحقیقات انجام شده توسط بنیاد تحلیلی دیجی تایمز نشان از کاهش قابل توجه عرضه تبلت ها در سال آینده دارد. بر همین اساس، علت های مختلفی از جمله افزایش چشمگیر محبوبیت فبلت ها به عنوان دلیل اصلی کاهش میزان تقاضای تبلت ها در چند سال اخیر عنوان شده است.

در نتایج این تحقیق همچنین آمده است که بسیاری از مصرف کنندگان تمایلی به خرید تبلت های 7 اینچی نشان نمی‌دهند. علت اصلی این مسئله وجود محدودیت های مختلف این محصولات نسبت به تلفن های هوشمند 5.5 اینچی عنوان شده است.

در این میان اسمارت فون های 5.5 اینچی که با نمایشگرهای بدون حاشیه ساخته شده اند، در سال جاری توجه خریداران را بیشتر به خود جلب کرده اند. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان محصولات هوشمند در چند سال اخیر و مخصوصا در سال جاری، اکثر فعالیت خود را روی تولید تبلت های مجهز به نمایشگرهای 10 اینچی و بزرگتر از آن متمرکز کرده اند.

دیجی تایمز در ادامه نتایج تحقیقات خود پیش بینی کرده است که میزان عرضه تبلت ها تا سال 2020 به میزان 120 میلیون واحد برسد و در نتیجه آن میزان فروش تبلت ها تا سال 2022 رشد منفی 1.4 درصدی را تجربه می‌کند.

کمپانی هایی نظیر اپل، سامسونگ و آمازون به ترتیب به عنوان مهم‌ترین و موفق‌ترین فروشنده تبلت ها در سال جاری میلادی به شمار می‌روند. علاوه بر این، پیش بینی می‌شود در سال 2018 کمپانی هواوی با پیشی گرفتن از لنوو به مقام چهارم فروشندگان برتر تبلت ها برسد.

آمارها همچنین نشان می‌دهد که دستگاه های مجهز به نمایشگرهای بزرگتر از 8.99 اینچ، بیش از 60 درصد بازار تبلت ها را در سال آینده در اختیار دارند. از این گذشته، خط تولید آیپدهای کمپانی اپل و گلکسی تب های سامسونگ در سال 2018 تغییر چشمگیری مبنی بر توقف یا کاهش تولید را تجربه نخواهند کرد. بر همین اساس پیش بینی می‌شود که دو کمپانی اپل و سامسونگ همچنان به تولید تبلت های رده بالای خود ادامه دهند./ کلیک

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید