روسیه: توافق هسته‌ای با ایران در معرض تهدید است

کدخبر: ۱۹۲۱۳۹
ایسنا: وزیر امورخارجه روسیه با ابراز نگرانی درباره افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس گفت: ما معتقدیم که توافق هسته‌ای با ایران در معرض تهدید قرار دارد.
روسیه: توافق هسته‌ای با ایران در معرض تهدید است

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) در نشستی در شورای روابط بین‌الملل روسیه گفت: افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس نگران کننده است، نه تنها در ارتباط با ایران، بلکه میان پادشاهی‌های عرب نیز در حال گسترش است.

وی ادامه داد: ناآرامی‌ها در خاورمیانه کماکان ادامه یافته است. هرچند که تروریست‌های فعال در این منطقه ضربه بزرگی خورده‌اند، نگرانی‌های جدی در لیبی، عراق و یمن ادامه دارد.

لاوروف با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: بزرگ‌ترین توافق‌هایی که ما آن را یک نمونه از همکاری بین‌المللی سازنده می‌دانیم، به‌ویژه توافق با ایران در معرض تهدید قرار دارند.

بنا به این گزارش، وی در حالی این اظهارات را بیان کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از بارها انتقاد از توافق هسته‌ای، در گزارش ماه اکتبر خود به کنگره این توافق را تائید نکرد و اعلام کرد که می‌خواهد روی آنچه نقاط ضعف توافق هسته‌ای خواند کار و آنها را برطرف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید