سوریه با آتش بس درغوطه شرقی موافقت کرد

کدخبر: ۱۹۲۲۳۶
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: دولت سوریه با برقراری آتش بس درغوطه شرقی، به عنوان آخرین منطقه تحت تسلط مخالفان در شرق دمشق موافقت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، دی میستورا در جلسه ای با هیات مخالفان سوریه افزود: از طرف روسیه به من اطلاع داده شده است که آن ها در جلسه اعضای دائمی شورای امنیت، پیشنهاد روسیه مورد بررسی قرار گرفته است و دولت سوریه نیز آن را پذیرفته است.

برخی از شهرها و روستاهای غوطه شرقی در اشغال گروه های تروریستی جیش الاسلام، فیلق الرحمن و احرارالشام است.

این گروه های تروریستی از مردم عادی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و از ورود کمک های انسانی به این مناطق جلوگیری می کنند.

روز سه شنبه یک کاروان سازمان ملل و هلال احمر سوریه به منطقه محاصره شده النشابیه درغوطه شرقی وارد شد تا غذا، مواد بهداشتی و مایحتاج 7هزار و 200 نفر که نیازمند آن هستند، رسانده شود.

این کاروان تلاش کرد روز دوشنبه وارد شود اما به دلیل درگیری در منطقه مجبور به بازگشت شد.

ایران، روسیه و ترکیه، در روز 14 اردیبهشت 96 و در چهارمین دور از مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه قزاقستان، توافق ایجاد مناطق امن در سوریه را با هدف کاهش خشونت ها امضا کردند که یکی از این مناطق غوطه شرقی بود.

دمشق درهمان روز با امضای توافق نامه ایجاد مناطق کاهش تنش آن را پذیرفت ولی تروریست های موجود در منطقه به آن پایبند نماندند و به صورت روزانه از این منطقه، محله های مسکونی پایتخت را هدف قرار می دهند.

برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است و از آن جا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید