ظریف به ایتالیا رفت

کدخبر: ۱۹۲۳۵۴
وزیر خارجه ایران صبح امروز پنج‌شنبه به منظور شرکت در سومین کنفرانس بین المللی گفتگوهای مدیترانه ای در رم، راهی ایتالیا شد.
ظریف به ایتالیا رفت

 محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران صبح امروز پنج‌شنبه به منظور شرکت در سومین کنفرانس بین المللی گفتگوهای مدیترانه ای که در رم برگزار می شود راهی ایتالیا شد.

 بهرام‌ قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته با اعلام خبر فوق افرود: دکتر ظریف پنج‌شنبه به منظور شرکت در سومین کنفرانس بین المللی گفتگوهای مدیترانه ای که در رم برگزار می شود به ایتالیا سفر می کند.

وی افزود: محورهای اصلی این کنفرانس امنیت مشترک، سعادت مشترک، مهاجرت، فرهنگ و جامعه مدنی است و بنا بر دعوت رسمی آنجلینو آلفانو وزیر امور خارجه ایتالیا،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این کنفرانس شرکت کرده و یکی از سخنرانان اصلی خواهند بود.

قاسمی با بیان اینکه وزیر امور خارجه سپس در روز جمعه با سفر به باکو در کنفرانس قلب آسیا شرکت می کند افزود: این کنفرانس با قرار دادن افغانستان در کانون آن،  چارچوبی برای افزایش همکاری منطقه ای دوستانه و نتیجه بخش را با هدف تقویت صلح و رفاه منطقه ای فراهم می کند. این چارچوب به عنوان مسیری برای رسیدگی به چالش ها و منافع مشترک افغانستان و همسایگان و شرکای منطقه ای آن کشور ایجاد شده و بصورت سالیانه در یکی از کشورهای مشارکت کننده برگزار می گردد.

قاسمی خاطر نشان کرد: کنفرانس قلب آسیا شامل 14 کشور مشارکت کننده، 17 کشور حمایت کننده و 12 سازمان منطقه ای و بین المللی است که در این نشست، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز شرکت خواهند داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید