سمی که متهم جنایت جنگی در دادگاه لاهه خورد مشخص شد

کدخبر: ۱۹۲۶۳۰
عصرخبر: دادستان‌های هلند می‌گویند نتایج کالبدشکافی از جسد اسلوبودان پارلجاک، سیاست‌مدار بوسنیایی که در دادگاه پس از شنیدن حکم محکومیت خود جام زهر سرکشیده بود، نشان می‌دهد او بر اثر نوشیدن محلول حاوی سیانور درگذشته است.
سمی که متهم جنایت جنگی در دادگاه لاهه خورد مشخص شد

به گزارش بی بی سی، سیانور به سرعت باعث لخته شدن خون می‌شود و آن‌طور که مقام‌های هلندی می‌گویند این ماده سمی به سکته قلبی فوری آقای پارلجاک انجامیده و جان او را گرفته است.

روز چهارشنبه گذشته (۲۹ نوامبر) اسلوبودان پارلجاک یکی از شش متهم حاضر در دادگاه جرایم جنگی در هلند بود که با شنیدن حکم خود در برابر قاضی ایستاد و گفت "من یک جنایت‌کار جنگی نیستم. من رای دادگاه را نمی‌پذیرم." او بلافاصله بعد از این جملات محلول سیانور را سرکشید و دقایقی بعد درگذشت.

آقای پارلجاک در سال ۲۰۱۳ به اتهام ارتکاب جنایت جنگی به سال ۱۹۹۰ در شرق شهر موستار به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود و امیدوار بود در این دادگاه حکم او با تجدیدنظر همراه شود.

پس از این واقعه که در برابر دوربین‌های تلویزونی صورت گرفت، مقام‌های دولت هلند تحقیقات درباره چگونگی دسترسی آقای پارلجاک به سیانور را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید