آلبرایت: آمریکا با وضعیت فوق العاده در بخش امنیت ملی مواجه است

کدخبر: ۱۹۲۷۲۷
وزیر خارجه پیشین آمریکا با اشاره به وضعیت موجود در وزارت خارجه ایالات متحده عنوان داشت که آمریکا با وضعیت فوق العاده در بخش امنیت ملی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «مادلین آلبرایت» با اشاره به روند کناره گیری کارکنان وزارت خارجه آمریکا، برنامه های موجود برای تعدیل نیرو در این وزارتخانه و همچنین تعطیلاتی که در آن وجود دارد عنوان داشت که این وضعیت امنیت ملی آمریکا را در حالت فوق العاده قرار داده است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در ادامه افزود: اگر ارتش آمریکا با بحران های استخدام و حفظ نیرو در این سطح مواجه شود تعداد کمی وجود خواهند داشت که نگویند این یک حالت فوق العاده در بخش امنیت ملی است و این وضعیتی است که ما در وزارت خارجه آمریکا شاهد آن هستیم.

این هشدار آلبرایت به اقدام یک هفته قبل «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا اشاره دارد. در هفته گذشته اعلام شد که وزیر امور خارجه آمریکا به بهانه تعدیل نیرو در وزارتخانه تحت فرمان خود، شماری از دیپلماتهای بلندپایه آمریکا را از کار برکنار می کند که اکثریت آنها زنان، لاتین تبارها یا سیاه پوستان هستند.

آلبرایت در هفته گذشته نیز در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نسبت به وضعیت موجود در وزارت خارجه آمریکا ابراز نگرانی کرده بود.

این وضعیت در حالی است که بار دیگر موضوع کنار رفتن «رکس تیلرسون» از پست وزارت خارجه آمریکا مطرح شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید