مقام ارشد سازمان ملل به پیونگ‌یانگ می‌رود

کدخبر: ۱۹۲۹۹۲
معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل به زودی برای گفتگو با مقامات ارشد پیونگ‌یانگ، عازم کره شمالی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جفری فلتمن» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی در هفته جاری برای دیدار و گفتگو با مقامات ارشد کره شمالی به پیونگ یانگ سفر خواهد کرد. مدیر امور سیاسی سازمان ملل عالی رتبه ترین مقامی است که در 6 سال گذشته و شدت گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره از سوی این سازمان به پیونگ یانگ سفر می کند.

سازمان ملل اعلام کرد جفری فلتمن، دیپلمات ارشد آمریکایی و معاون سیاسی آنتونیو گوترش، به منظور دیدار با مقامات ارشد کره شمالی و بحث و گفتگو در خصوص نگرانی های موجود و مسائل دو جانبه روز سه شنبه راهی پیونگ یانگ می شود.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد فلتمن در این سفر چهار روزه با «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی و همچنین معاون وی دیدار خواهد کرد. وی افزود این سفر در پاسخ به دعوت نامه های مکرر مقامات پیونگ یانگ برای گفتگوی سیاسی با مقامات سازمان ملل انجام می شود. دوجاریک اظهار کرد فلتمن در سفر آسیایی خود پس از کره شمالی راهی چین خواهد شد.

فلتمن اولین مقام ارشد سازمان ملل است که پس از 6 سال تنش و مناقشه با کره شمالی به پیونگ یانگ سفر می کند. این سفر در حالی صورت می گیرد که تنش ها در خصوص فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی پس از آزمایش جدیدترین موشک بالستیک این کشور، که قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط آمریکا را دارد، به شدت افزایش یافته است.

دوجاریک اظهار کرد مقامات کره شمالی برای دیدار با مقامات ارشد این سازمان در حاشیه گردهمایی سالانه سازمان ملل در نیویورک پافشاری زیادی داشتند؛ اما این درخواست مورد تایید قرار نگرفت. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا فلتمن در این دیدار سعی دارد زمینه را برای سفر دبیر کل سازمان ملل به کره شمالی مهیا کند، گفت: «ما امیدواریم این سفرها ادامه یابد.»

یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز در این خصوص اظهار کرد: «آمریکا همکاری خود با دیگر کشورها، از جمله کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، را برای افزایش فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر کره شمالی ادامه خواهد داد تا این کشور به برنامه های موشکی غیرقانونی خود و همچنین ساخت سلاح های هسته ای پایان دهد.» او همچنین افزود آمریکا از برنامه سفر معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل به کره شمالی مطلع بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید