دومین کشور هم بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل شناسایی کرد

کدخبر: ۱۹۳۱۵۶
باشگاه خبرنگاران جوان : وزارت خارجه جمهوری چک با صدور بیانیه‌ای، قدس غربی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت.
دومین کشور هم بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل شناسایی کرد

به گزارش تایمز آو اسرائیل، جمهوری چک روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای با حمایت از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص قدس، قدس غربی را تا پیش از مرزهای 1967 به رسمیت خواهد شناخت؛ اما در این بیانیه تأکید شده انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس تنها پس از مذاکرات با شرکای منطقه ای انجام خواهد شد.

وزارت خارجه جمهوری چک در این بیانیه همچنین اعلام کرده کشورش هم اکنون و پیش از امضای توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین، قدس را تا خطوط مرزی 1967 به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده جمهوری چک به همراه اعضای دیگر اتحادیه اروپا و به تبعیت از تصمیم شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در آینده، قدس را پایتخت اسرائیل و فلسطین خواهد دانست و بر همین اساس، وزارت امور خارجه جمهوری چک، انتقال سفارت از تل آویو به قدس را تنها پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات با شرکای منطقه ای و جهانی آغاز خواهد کرد.

گفتنی است پارلمان چک ماه ژوئن مصوبه ای را به تصویب رساند که خواهان به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل می شد؛ مسأله ای که با استقبال رژیم صهیونیستی روبرو شد و این رژیم آن را مصوبه ای تاریخی خواند. این مصوبه از سوی 112 نماینده از 156 نماینده پارلمان چک مورد حمایت قرار گرفت و برای اجرایی شدن باید دولت نیز آن را تأیید کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید