حمله روبات‌های هشتگ نویس به توییتر

کدخبر: ۱۹۳۷۶۷
روبات‌های متن نویس با هشتگ #NoRussiaNoGames به شبکه اجتماعی توییتر حمله کرده و سعی دارند تا جو رسانه‌ای به ورزشکاران روسیه را منفی‌تر از واقعیت نشان بدهند.
حمله روبات‌های هشتگ نویس به توییتر

شبکه اجتماعی توییتر پس‌ از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سرشار از رویکرد ضدروسیه شده است، ولی به نظر می‌رسد که رویکرد کاربران به این ماجرا حادثه‌ساز بوده است.

 به‌تازگی روند جدیدی در توییتر به راه افتاده است که هشتگ #NoRussiaNoGames نام دارد و در راستای کمپینی ایجاد شده است که موجب می‌شود تا برای ممنوعیت حضور ورزشکاران روس در المپیک تلاش شود.

 دیگر عاملی که موجب شده است تا این هشتگ مورد استفاده قرار بگیرد، افشای اطلاعات مربوط به دوپینگ تعدادی از ورزشکاران المپیکی روسیه در ادوار مختلف این رقابت‌ها بوده است.

 با این وجود به‌تازگی مشخص‌شده است بخش گسترده‌ای از استفاده از این هشتگ به‌واسطه کاربران واقعی این شبکه اجتماعی انجام نشده است.

 بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص‌شده است که روبات‌های متن نویس به انتشار این هشتگ در این شبکه اجتماعی مشغول هستند و سعی دارند تا اشتباه سایبری روسیه را با یک اشتباه سایبری دیگر جبران کنند.

 متخصصان مرکز بن نیمو در واشنگتن با بررسی این شبکه اجتماعی به فعالیت غیرطبیعی روبات‌ها در زمان استفاده از این هشتگ پی برده و به‌سرعت آن را به مسئولان توییتر گزارش داده‌اند.

 البته هنوز معلوم نیست که عکس‌العمل مسئولان توییتر به این موضوع چه خواهد بود و عدم رسیدگی به این امر می‌تواند به شایعه پاک کردن حساب‌های کاربری مرتبط با روسیه در این شبکه اجتماعی و رویکرد ضدروس توییتر دامن بزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید