حضور پررنگ بخش خصوصی در ساخت و ساز های جام جهانی روسیه

کدخبر: ۱۹۳۹۸۱
رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که نیمی از بودجه آماده‌سازی برای میزبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در این کشور توسط سرمایه بخش خصوصی تامین شده است.
حضور پررنگ بخش خصوصی در ساخت و ساز های جام جهانی روسیه

به گزارش سایت رسمی کمیته سازماندهی جام جهانی 2018 روسیه، ولادیمیر پوتین در رابطه با میزان آمادگی کشورش برای میزبانی از این رقابت‌ها گفت: ما تجربه بسیار موفقی از میزبانی جام کنفدراسیون‌های 2017 در روسیه داریم که در بالاترین سطح ممکن برگزار شد.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: برای ما بسیار مهم است که ناظران فیفا نیز در روند آماده‌سازی روسیه برای جام جهانی فوتبال 2018 حضور دارند و همه برنامه‌ها مورد تایید آنها قرار می‌گیرد. همه چیز طبق برنامه پیش رفته و از میان 12 ورزشگاه 11 شهر میزبان جام جهانی فقط یک ورزشگاه تاخیر 2 ماه داشته است، البته اطمینان دارم که تمام برنامه‌های آماده‌سازی در زمان مقرر و با بهترین کیفیت به پایان خواهند رسید.

پوتین درباره هزینه‌های آماده‌سازی نیز اظهار داشت: کمتر از نیمی از بودجه مربوط به بخش دولتی است و بقیه از طریق سرمایه بخش خصوصی تامین شده است. بودجه‌های دولتی نیز همانند المپیک 2014 سوچی بیشتر صرف زیرساخت‌های جام جهانی 2018 همانند راه‌ها، فرودگاه‌ها و ... می‌شوند.

جام جهانی 2018 روسیه در روزهای 24 خرداد تا 24 تیر ماه سال 1397 در 12 ورزشگاه 11 شهر برگزار خواهد شد. ایران در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های ملی پرتغال، اسپانیا و مراکش قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید