افزودن مسیریابی فرودگاه های بزرگ به گوگل مپ

کدخبر: ۱۹۴۳۶۵
کسانی که در مکان های پیچ در پیچ و بزرگ با مشکل مسیریابی مواجه می شوند، دیگر لازم نیست نگران باشند، چرا که نقشه فرودگاه ها در اپل مپ قسمتی از مشکل آنان را برطرف می‌کند.
افزودن مسیریابی فرودگاه های بزرگ به گوگل مپ

در بحث مسیریابی، اگر واقعاً چیزی سخت‌تر از پیدا کردن مسیر در شهرها و کشورهای خارجی باشد، بی شک آن، پیدا کردن گیت ها و ترمینال‌ها در فرودگاه‌ها است. بسیاری از فرودگاه‌ها به‌قدری بزرگ و شلوغ هستند که خودشان در حقیقت یک شهر حساب می‌شوند؛ با این تفاوت که در شهر پیدا کردن مسیر از طریق تفاوت کوچه‌ها و ساختمان‌ها و نشانه‌گذاری راه بسیار ساده‌تر از پیدا کردن مسیر در یک فرودگاه شلوغ است که همه گیت‌ها و ترمینال‌های آن شبیه هم طراحی شده‌اند و خبری هم از نام خیابان و کوچه نیست.

با وجودی که نقشه های اپل (Apple Maps) از مدت‌ها قبل یکی از منابع قابل اتکا در مسیریابی شهرها و کشورها بوده است، اما وقتی بحث به مسیریابی فرودگاه‌ها می‌رسد، باید گفت که تابه‌حال حرفی برای گفتن در این مورد نداشته است. اما اکنون با اضافه شدن نقشه فرودگاه ها در اپل مپ کسانی که در گوشی خود این برنامه کاربردی را دارند، می‌توانند مطمئن باشند با ورود به فرودگاه‌های جدید و ناشناس قرار نیست بین گیت‌ها و ترمینال‌ها سردرگم شوند و وقت زیادی را صرف پیدا کردن ترمینال مورد نظر کنند.

 

نقشه فرودگاه ها در اپل مپ

شما اکنون می‌توانید راهنمای مسیر 30 فرودگاه مختلف جهان را در اپل مپ پیدا کنید. از آنجایی‌ که تعداد فرودگاه‌های جهان زیاد است، طبیعتاً اپل مپ به‌ سرعت نمی‌تواند تمام فرودگاه‌های جهان را پوشش دهد و در حال حاضر اکثر فرودگاه‌های فعلی اپل مپ، مربوط به ایالات‌ متحده آمریکا و برخی فرودگاه‌های شهرهای بزرگ و اصلی است.

برخی از این فرودگاه‌های بین‌المللی و پررفت‌ و آمد که نقشه آن‌ها در اپل مپ آمده است، عبارت‌اند از فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ، فرودگاه‌های آمستردام، ژنو، دو فرودگاه در لندن و برلین و چند فرودگاه دیگر در کانادا.

آماده کردن نقشه داخلی یک فرودگاه که بیشتر آن‌ها نیز به بزرگی و وسعت یک شهر هستند، کار ساده‌ای نیست و از طرفی مستلزم همکاری و مساعدت ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها نیز است. از آنجایی‌ که صحت اطلاعات یک نقشه موضوع مهمی است و در مورد فرودگاه‌ها نیز علاوه بر پرسنل اپل مپ نیازمند مشارکت تعدادی از ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر است، طبیعی به نظر می رسد که افزایش تعداد فرودگاه‌هایی که نقشه مسیریابی آن‌ها در اپل مپ وجود دارد، کمی زمان‌بری باشد.

برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است وارد برنامه شوید و با پیدا کردن فرودگاه مورد نظر، نقشه کلی فرودگاه را دریافت کنید. کل این پروسه در کمتر از یک چشم برهم زدن انجام می‌شود. در این نقشه‌ها، گیت‌ها با علامت زرد مشخص شده‌اند. علاوه بر این قسمت‌های مهم و اصلی فرودگاه نیز مانند کیوسک ورودی مسافرین، قسمت تحویل ساک و غیره با علامت‌هایی مجزا در نقشه قابل‌تفکیک از سایر قسمت‌ها هستند.

با توجه به اضافه شدن نقشه فرودگاه ها در اپل مپ اگر زیاد سفر می‌کنید و دوست دارید بدانید دقیقاً نقشه کدام فرودگاه‌ها در لیست اپل مپ موجود است، می‌توانید با مراجعه به سایت اپل، از نام فرودگاه‌هایی که نقشه های اپل از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، باخبر شوید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید