به دنبال کشف رمز از علامت مرموز روی لباس مربی فوتبال +عکس

کدخبر: ۱۹۴۵۳۵
سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی ممکن است به خاطر استفاده از یک علامت مرموز در دربی منچستر مجازات شود.
به دنبال کشف رمز از علامت مرموز روی لباس مربی فوتبال +عکس

در جریان بازی تیم‌های منچسترسیتی و منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد در تاریخ 18 آذر برگزار شد، یک چیز خاص توجه خبرنگاران و عکاسان را جلب کرد. علامت زردی که روی کاپشن مشکی پپ گواردیولا نصب شده بود. شائبه‌های مختلفی درباره این علامت به وجود آمده است از جمله اینکه ممکن است این علامت زرد، یک نشان سیاسی باشد. برخی از منابع مدعی شده‌اند که این علامت زرد در حمایت از زندانیان سیاسی موافق استقلال‌طلبی ایالت کاتالونیا بوده است.

به همین دلیل اتحادیه فوتبال انگلیس و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در تماس با یکدیگر سعی داشته‌اند از این علامت رمزگشایی کنند چرا که در صورت اثبات سیاسی بودن حرکت گواردیولا، طبق قوانین فیفا که اهالی دنیای فوتبال را از تبلیغ مسائل سیاسی منع می‌کند، او مستوجب مجازات است.

شائبه سیاسی بودن حرکت علامت روی لباس سرمربی اسپانیایی من‌سیتی بعد از ادعای همتای پرتغالی او قوت گرفت. ژوزه مورینیو پس از دربی منچستر درباره این علامت گفت: فکر می‌کنم بدانم پپ نسبت به کشورش چه احساسی دارد اما فکر نمی‌کنم که انجام چنین کارهایی در فوتبال قانونی باشد. اگر قوانین به ما اجازه می‌دهند که چنین کارهایی انجام دهیم، او آزاد است که چنین کاری انجام دهد اما مطمئن نیستم که قوانین اجازه دهند در فوتبال پیام‌های سیاسی بدهیم. من نسبت به این موضوع فقط تردید دارم. فکر می‌کنم که قوانین به ما اجازه چنین کارهایی را نمی‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید