حدود ۴۰ هزار دانشگاهی برای عتبات عالیات ثبت نام کردند

کدخبر: ۱۹۴۶۱۸
معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات از دانشگاهیان از ثبت نام حدود ۴۰ هزار دانشگاهی کشور برای سفر به عراق و زیارت عتبات عالیات تا امروز (سه شنبه) خبر داد.

ثبت نام حدود ۴۰ هزار دانشگاهی برای عتبات عالیاتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات از دانشگاهیان از ثبت نام حدود ۴۰ هزار دانشگاهی کشور برای سفر به عراق و زیارت عتبات عالیات تا امروز (سه شنبه) خبر داد.

وی افزود: ثبت نام از دانشگاهیان برای اعزام به عتبات از روز ۲۵ آذر ماه آغاز شده و تا پنجم دی ماه ادامه دارد.

بنابر این گزارش، در این حال حجت الاسلام و المسلمین فقیهی رئیس این ستاد نیز دیروز طی کنفرانسی مطبوعاتی درباره اعزام دانشگاهیان، گفت: با همکاری بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی ویژه‌ای برای این دوره تدارک دیده شده که قبل، حین و بعد از سفر عتبات اجرا می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سهمیه دانشگاهیان در این دوره از اعزام‌ها گفت:با توجه به استقبال بی نظیر دانشگاهیان در دوره‌های قبل، در این دوره ۱۷۰۰۰ نفر از زائران در قالب ۴۲۰ کاروان از اول بهمن ماه ۹۶ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۷ به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از تعیین وام سفر به عتبات برای دانشگاهیان خبر داد و افزود: برای دانشگاهیانی که با هواپیما به عراق اعزام شوند وام قرض الحسنه یک میلیون و 500 هزار تومانی و برای زائرانی که به شکل زمینی اعزام شوند، وام یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است که این وام بعد از مشخص شدن ثبت نام، در اختیار زائران متقاضیان دانشگاهی قرار خواهد گرفت. به گفته فقیهی همچنین بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان ستاد و صندوق رفاه دانشگاهیان، وام یک میلیونی تومانی به زائران مجرد و وام یک و نیم میلیون تومانی به دانشجویان متاهل وزارت علوم تعلق خواهد گرفت که بازپرداخت آن بعد از پایان تحصیلات خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی در پایان گفت: ثبت‌نام هجدهمین مرحله اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات که از ۲۵ آذر آغاز شده تا ۵ دی ماه در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir ادامه خواهد داشت شد و اسامی برگزیدگان بعد از قرعه کشی روز ۹ دی ماه در همین سایت اعلام می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید