آیا دوران نوآوری ظاهری در موبایل ها به پایان رسیده است؟

کدخبر: ۱۹۴۶۹۴
تاکنون خبرهای بسیاری در مورد عدم تغییرات ظاهری گسترده در گلکسی S9 منتشر شده و حالا وب سایت کره ای معتبر «BusinessKorea» به نقل از یک منبع آگاه این خبر نه چندان خوشایند را تائید کرده است.
آیا دوران نوآوری ظاهری در موبایل ها به پایان رسیده است؟

روز جمعه رندرهایی از گلکسی S9 بر اساس تصاویر CAD کارخانه ای منتشر شده بود که در آنها شاهد شباهت بالای این مدل با پرچمدار فعلی سامسونگ بودیم. ظاهرا این موبایل هم از طراحی مبتنی بر نمایشگر بی کران با حاشیه های حداقلی بهره خواهد برد.

 به نظر می رسد کمپانی کره ای به جای نوآوری طراحی ترجیح داده زیبایی شناسی فعلی را حفظ کرده و به جای آن روی بهبود کارایی تمرکز کند.
این مساله به سامسونگ محدود نشده و شرکت های دیگری از قبیل LG و هواوی نیز به دنبال ماجراجویی در مرزهای طراحی نیستند و تنها روی بهبود سخت افزار و نرم افزار تمرکز خواهند کرد.
در این میان سونی تنها شرکتی است که در سال آتی با در پیش گرفتن زبان طراحی «Mirai» به سوی نمایشگرهای بی حاشیه حرکت خواهد کرد.
با این حال نمی توان این اقدام سونی را نوآوری به حساب آورد چرا که پیش از این شرکت های دیگر این راه را طی کرده اند.
در سال 2018 ممکن است شاهد نوآوری هایی در زمینه عرضه موبایل های با نمایشگر تاشو و سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش باشیم.با این وجود تعبیه فناوری های پیچیده در موبایل ها به معنی افزایش قیمت آنها است و این در حالی است که قیمت این گجت ها در سال های اخیر شاهد جهش زیادی بوده است؛ به همین خاطر افزایش کنترل نشده قیمت ها می تواند به این بازار پر رونق لطمه وارد کند.
از طرف دیگر برخی از کارشناسان عقیده دارند که موبایل های تاشو راه دور و درازی را در پیش داشته و در سال 2018 فراگیر نخواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید