پیش بینی درآمد اپراتورهای جهان از رومینگ بین‌المللی

کدخبر: ۱۹۴۹۸۶
انتظار می‌رود درآمد کل اپراتورهای مخابراتی از رومینگ داده همراه در سطح بین‌المللی تا سال ۲۰۲۲ به ۳۱ میلیارد دلار برسد. این رقم در سال ۲۰۱۷ با نرخ رشد مرکب سالانه هشت درصدی به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.
پیش بینی درآمد اپراتورهای جهان از رومینگ بین‌المللی

‌ براساس گزارش موسسه تحقیقاتی ژونیپر، افزایش درآمد رومینگ بین‌المللی داده، علی‌رغم افت ۱۱ درصدی درآمد در سال ۲۰۱۷ شامل ۴۶ درصد کاهش در اروپای غربی  نتیجه بسته‌های پیشنهادی "رومینگ مثل خانه" اپراتورها در سراسر جهان است.

این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که از امکان خدمات داده، پیام‌رسانی و صوت خود در هنگام رومینگ استفاده کنند و هزینه اضافه نپردازند.

راه‌اندازی برنامه‌های رومینگ نامحدود در ایالات متحده آمریکا، اروپا و برخی مناطق شرق جهان به طور واضحی منجر به این امر خواهد شد که متوسط مصرف افرادی که از رومینگ استفاده می‌کنند تا انتهای سال ۲۰۲۰ به بیش از یک گیگابایت برسد.

نیتین بهاس، نویسنده این تحقیق می‌گوید: فضای بسیار محدودی برای پیشرفت در رومینگ صدا برای افزایش میزان درآمد وجود دارد. در هر حال، در مورد داده پتانسیل ارائه و پیشنهاد آن وجود دارد و هزینه هر مگابایت بر منطقه مورد نظر تاثیرگذار است. این امر باعث می‌شود افرادی که قبلا از رومینگ استفاده نمی‌کردند تبدیل به کاربرانی شوند که از این خدمات استفاده می‌کنند.

چگونه می‌توان درآمد را افزایش داد؟

در گزارشهای جدید به این مساله اشاره می‌شود که اپراتورهای همراه اگر از به روزرسانی‌های LTE استفاده کنند، می‌توانند سود خود را افزایش دهند و تجربه مشتری را بهبود بخشد. در این گزارش نمونه‌هایی از بازارهای مخابراتی کشورهایی مثل فنلاند، کره جنوبی، آمریکا و چین آورده شده و به ودافون و دویچه تلکام نیز اشاره شده است.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، ‌ هرچه می‌گذرد، اپراتورهای بیشتری برنامه‌های نامحدود داده را که با APro – LRE، A- LRE  و غیره پشتیبانی می‌شوند راه‌اندازی خواهند کرد. به نظر، کارشناساناپراتورهای همراه که برنامه‌های نامحدود داده را در نظر دارند، باید در شبکه‌ها خود ویژگی‌ها APro – LRE، A- LRE را پیاده سازی کنند. ژونیپر پیش‌بینی می‌کند که متوسط مصرف داده رومینگ توسط هر کاربر در هر سال از ۵۰۰ مگابایت در ۲۰۱۷ به تقریبا ۱.۶ گیگابایت در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید./ ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید