بازداشت چند نفر در ارتباط با آتش‌سوزی مرگبار اخیر کره جنوبی

کدخبر: ۱۹۵۵۲۹
پلیس کره جنوبی از بازداشت مدیر و صاحب ساختمانی که هفته گذشته دچار آتش‌سوزی شد و دست‌کم ۲۹ نفر را به کام مرگ کشاند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس کره جنوبی مالک و مدیر ساختمانی  را که هفته گذشته دچار آتش سوزی شد و 29 نفر در آن کشته شدند، بازداشت کرد. این دو نفر به رعایت نکردن موارد ایمنی از جمله راه های خروج مسدود شده و سیستم آب‌پاشی اطفاء حریق، متهم شده‌اند.

روز پنجشنبه یک ساختمان هشت طبقه در شهر «جچئون» دچار آتش سوزی شد و دست‌کم 20 نفر از قربانیان زن بودند که در سونای طبقه دوم با گازهای سمی دچار خفگی شدند.

پلیس جچئون صاحب و مدیر این ساختمان را با نام خانوادگیشان یعنی «لی» و «کیم» معرفی کرد. پلیس روز سه شنبه اعلام کرد این دو نفر روز یکشنبه بازداشت شدند و در حبس به سر می‌برند.

«لی» صاحب ساختمان به رعایت نکردن قوانین ایمنی و قتل غیرعمد و «کیم» مدیر ساختمان به قتل غیر عمد متهم شدند. این دو احتمالا به تحمل حداکثر 5 سال زندان یا پرداخت 16 هزار دلار جریمه محکوم می‌شوند. به گفته یکی از ماموران پلیس سامانه آب‌پاشی اطفاء حریق در هنگام آتش سوزی به درستی عمل نکرده است. اگر این سامانه سالم بود از گسترش آتش به طبقات دیگر جلوگیری می‌شد.

بنابر گزارش‌ها، راه خروج اضطراری طبقه دوم با قفسه های فلزی مسدود شده بود و در همانجا هم بسیاری از مرگ ها اتفاق افتاده بود. پلیس هنوز در جستجوی علت اصلی آتش سوزی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید