اسرائیل پیش‌نویس قانون اخراج فلسطینی‌ها از قدس را بررسی می‌کند

کدخبر: ۱۹۵۵۹۳
کنیست اسرائیل پیش نویس اخراج فلسطینی ها و سوری ها از قدس و جولان را بررسی می کند و فردا نیز پیش نویس اعدام شهروندان فلسطینی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «راشا تودی»، کنیست اسرائیل پیش نویس قانون اخراج فلسطینی ها از قدس و جولان را بررسی می کند. بر اساس این خبر شورای وزارتی اسرائیل برای قانون گذاری بررسی پیش نویس قانونی را آغاز کرده است که بر اساس آن این امکان به رژیم صهیونیستی داده می شود که در صورت عدم «وفاداری» فلسطینی ها در قدس و سوری های ساکن در جولان، از این مناطق اخراج شوند.

بر اساس این خبر «امیر اوحانا» عضو کنیست اسرائیل در واکنش به حکم دادگاه عالی این رژیم برای لغو قانونی که ۱۰ سال پیش کابینه اسرائیل در خصوص لغو اقامت ۴ فلسطینی اهل قدس صادر کرده بود، این طرح را پیشنهاد داده است.

در پیش نویس این قانون آمده که در صورت اثبات «نقض وفاداری به اسرائیل»، تل آویو می تواند شهروندان فلسطینی اهل قدس و جولان اشغالی را از سرزمین خودشان اخراج کند.

علاوه بر این رژیم اشغالگر قدس فردا چهارشنبه هم پیش نویس قانون اعدام فلسطینی ها را بررسی خواهد کرد که به وسیله حزب «اسرائیل بیتنا» به ریاست «اویدگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل پیشنهاد داده شده و احتمالا در جلسه بررسی اولیه رأی لازم را خواهد آورد.

در این قانون نیز اعلام شده در صورتی که یکی از شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری محکوم شود که عملیاتی شهادت طلبانه اجرا کرده است، وزیر جنگ اسرائیل می تواند با استفاده از اختیارات دادگاه نظامی این شهروند فلسطینی را به اعدام محکوم کند.

بر اساس این طرح لازم نیست تا این حکم به تأیید همه قضات برسد بلکه کسب اکثریت آرا برای تأیید حکم کفایت می کند و امکان تخفیف در مجازات هم برای محکومان وجود نخواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید