عربستان: حمله حوثی‌های یمن به تانکرهای نفت ائتلاف با تحریک ایران انجام شد

کدخبر: ۱۹۵۶۷۲
ایسنا: سفیر عربستان در قاهره بار دیگر ادعاهای بی‌اساسی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و گفت: حمله حوثی‌های یمن به تانکرهای نفتی ائتلاف عربی با تحریک ایران انجام شد.
عربستان: حمله حوثی‌های یمن به تانکرهای نفت ائتلاف با تحریک ایران انجام شد

به گزارش روزنامه سعودی عکاظ، احمد عبدالعزیز قطان، سفیر عربستان در قاهره و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب مدعی شد: رییس یک روزنامه ایرانی به حوثی‌های یمن پیشنهاد داد تا تانکرهای نفتی وابسته به ائتلاف عربی و به خصوص عربستان که از خلیج عدن می‌گذرند را مورد هدف قرار دهند.

سفیر سعودی با تکرار ادعای خود افزود: این اظهارات کارنامه سیاه ایران در حمایت از تروریسم را نشان می‌دهد. ایران تروریسم را در تمام کشورهای منطقه منتشر می‌کند و نمی‌تواند روزی را سپری کند مگر اینکه در آن تروریسم و افراط‌گرایی را به کشورهای منطقه صادر کند.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با مساله یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید