افشای برگی دیگر از خباثت‌های انگلیس علیه ایران در طول جنگ تحمیلی

کدخبر: ۱۹۵۷۲۰
وزارت خارجه انگلیس به تازگی اسنادی را از طبقه‌بندی خارج کرده که نشان می‌دهند این کشور در طول جنگ تحمیلی از تعمیر شناورهای ایرانی در مستعمرات خود ممانعت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه انگلیس اخیرا اسنادی را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است که نشان می‌دهند این کشور در طول جنگ تحمیلی مانع از فروش قطعات به ناوشکن‌های ایرانی یا تعمیر آنها در مستعمرات خود شده است.

افشای برگی دیگر از خباثت‌های انگلیس علیه ایران در طول جنگ تحمیلی

طبق این اسناد، انگلیس در طول جنگ ۸ ساله ایران و عراق با پیشنهاد یک شرکت هنگ‌کنگی برای تعمیر ناوهای ایرانی و ساخت ۷ شناور جدید برای کشورمان مخالف کرده است.

در این اسناد به وضوح بیان شده‌ است که رئیس شرکت مذکور از طریق دولت هنگ‌کنگ برای عقد قرارداد تعمیر و ساخت شناورهای جدید برای ایران از دولت انگلیس کسب تکلیف می‌کند اما وزارت خارجه وقت انگلیس در پاسخ، فروش اقلام یا ارائه خدمات دفاعی به ایران را ممنوع اعلام می‌کند.

افزون بر این، وزارت دفاع انگلیس نیز با بیان اینکه عقد چنین قراردادی باعث تقویت چشمگیر توانمندی نظامی ایران در برابر عراق می‌شود با آن مخالفت و تاکید می‌کند که حتی فروش قطعات یدکی تجهیزات دفاعی به ایران نیز در سرزمین‌های تحت پرچم انگلیس مغایر با قوانین بریتانیاست.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید