خوراکی های لازم در زمان زلزله!

کدخبر: ۱۹۶۰۵۸
ایران کشور زلزله خیزی است و اکثر استان های کشور ما بر روی گسل واقع شده اند . آمادگی برای زلزله برای همه ی مردم از اهمیت ویژه ایی برخوردار است . آیا می دانید در مواجهه با زلزله باید چه مواد غذایی به همراه داشته باشید؟

نمناک؛ این روز ها دغدغه همه ما زلزله است . با زلزله اخیر کرمانشاه و کشته شدن بسیاری از هموطنانمان بر اثر زلزله ، باید نگاه ویژه تری به این مقوله داشته باشیم وآمادگی لازم را جهت مواجهه با این بلای طبیعی کسب کنیم. در هنگام زلزله باید کیف کوچکی از لوازم ضروری با خود همراه کنیم .در این مطلب شما را با خوراکی های مناسب برای استفاده در زمان زلزله آشنا می کنیم.

آمادگی های لازم برای مواجهه در زلزله

همان طور که می دانید کشور ما در کمربند زلزله خیز واقع شده است و هر چند وقت یک بار، اخبار ناخوشایندی از زلزله به گوش مان می رسد.

مانورهای زیادی برای افزایش آمادگی شهروندان و دانش آموزان در مقابل زلزله اجرا می شود و ترفندهای متعددی برای رویارویی با این بلای طبیعی به افراد جامعه تعلیم داده می شود، اما باید این مطلب را در نظر داشت که اگر از زلزله سلامت بیرون آمدیم، تا رسیدن نیروهای امدادی، با مشکلاتی مانند جراحت های بدن و یا گرسنگی و تشنگی چه کنیم؟

آیا راهی برای مقابله با این مشکلات نیز وجود دارد؟

آیا اگر در مناطق صعب العبور گیر افتادیم، باید تنها به انتظار نیروهای امدادی بنشینیم؟

پاسخ همه این سوالات را باید در تدبیرهای امروزمان جویا شویم. تدبیری که شاید به نظر خیلی از افراد دور از ذهن باشد.شما می توانید با آماده کردن کیف نجات، در مواقع اضطراری جان خود و دیگران را که از زلزله سالم مانده اند، نجات دهید.بنا بر گزارش های متعدد از مناطق زلزله زده، بسیاری از تلفات در حین زلزله به وجود نمی آید، بلکه به دلیل عدم آگاهی از کمک های اولیه و یا عدم دسترسی به منابع غذایی و آب بعدا ایجاد می شوند.

وسایل اصلی مورد نیاز برای تهیه کیف نجات عبارتند از:

- کیف بزرگ و جادار که به اندازه کافی جا داشته باشد، مثل کوله پشتی.

- غذاهای کنسرو شده و یا خشک مانند بیسکوییت.

- آب به مقدار کافی

خوراکی های مناسب برای استفاده در زمان زلزله چیست؟

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران به بیان توضیحاتی در مورد خوراکی های مناسب در زمان بروز زلزله پرداخت.

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در خصوص توصیه هایی غذایی در زمان بلایای طبیعی مانند زلزله اظهار کرد:هنگام بروز زلزله بایدمواد غذایی فاسد نشدنی از مانند خشکبار ، کنسرو و آب معدنی استفاده کرد تا در زمان مصرف آنها هیچ مشکلی از نظر مسمومیت غذایی ایجاد نشود.

وی ادامه داد:به دلیل آنکه کشور ما در منطقه زلزله خیزی قرار دارد بهتر است خانواده ها و به خصوص افرادی که در کلان شهرها ساکن هستند کوله پشتی حاوی خشکبار، آب معدنی و غذاهای کنسروی به طور آماده به همراه داشته باشند تا در زمان بروز زلزله بتوانند از این مواد تا پایدار شدن شرایط مصرف کنند.

عزیزی با بیان اینکه شکلات در زمان بروز زلزله می تواند به عنوان یک ماده غذایی مناسب استفاده شود، عنوان کرد:همراه داشتن این این ماده غذایی غیر فاسد شدنی مانند کنسرو مواد مورد نیاز بدن تا حدی تامین می کند.

در هنگام زلزله مواد غذایی فاسد نشدنی مانند خشکبار را همراه خود داشته باشید.

 این کارشناس تاکید کرد:در هنگام بروز زلزله ممکن است آب آشامیدنی دچار مشکلات بهداشتی شود بنابراین آب بهداشتی و شرب تا مدتی در دسترس نیست به همین دلیل به همراه داشتن آب معدنی برای خانوارها ضرورت دارد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید