تحرکات گسترده در پارلمان عراق برای حل اختلافات اربیل- بغداد

کدخبر: ۱۹۶۲۵۲
یک نماینده پارلمان عراق از تحرکات گسترده طی روزهای آتی در پارلمان این کشور برای حل بحران اربیل- بغداد خبر داد و تأکید کرد فضای فعلی برای حل اختلافات ایده آل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از باس نیوز، «سالم المسلماوی» نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که فضای فعلی برای مذاکره بغداد- اربیل در راستای حل اختلافات ایده آل است به ویژه اینکه دو طرف در جریان دیدارهایی که با طرف های خارجی داشته اند مواضع خوبی را در خصوص گفتگو نشان داده اند.

وی اعلام کرد: زمان زیادی از عمر پارلمان فعلی عراق باقی نمانده است و نمایندگان از فرصت باقی مانده برای مذاکره و آمادگی برای انتخابات پارلمانی پیش رو استفاده خواهند کرد لذا جریان های سیاسی در روزهای آتی تلاش می کنند تا راهکاری برای بحران میان بغداد و اربیل پیدا کنند و تحرکات گسترده ای در این زمینه در پارلمان رخ خواهد داد.

این نماینده عراقی گفت که کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه بعد از پیروزی و موفقیت عراق در زمینه امنیتی با نگرانی به تحولات سیاسی کشور نگاه می کنند به همین دلیل این یک چالش مهم برای جریان های متخاصم است تا سریعتر مشکلات خود را حل و فصل کنند.

اخیرا «نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در یک نشست خبری گفته بود که اربیل متعهد به مذاکره و گفتگو با بغداد در چارچوب قانون اساسی عراق است، این در حالی که برخی گزارش های رسانه ای حکایت دارد که بغداد به جای مذاکره با اربیل به دنبال مذاکره با جریان های سیاسی کُرد به غیر از حزب دموکرات اقلیم کردستان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید