ارتش ترکیه در حال آماده شدن برای عملیات نظامی در عفرین علیه پ.ک.ک

کدخبر: ۱۹۶۴۲۱
روزنامه ینی آکیت ترکیه در گزارشی اعلام کرد که ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه در حال آماده شدن برای انجام عملیات در عفرین هستند تا کریدور ترور نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) را قطع کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی آکیت در گزارشی نوشت: پس از سخنان رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه مبنی بر پاکسازی منبج و عفرین از تروریست ها، نیروهای ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه برای حمله به نیروهای پ.ک.ک و ی.پ.گ به حالت آماده باش در آمدهاند و به اعتقاد کارشناسان نظامی، عملیات عفرین ضربه سنگینی به گروه های تروریستی وارد کرده و کریدور ترور آنها را دفن خواهد کرد.

ینی آکیت با مصطفی حاجی مصطفی اوغولاری سرهنگ بازشسته نیروی هوایی ارتش ترکیه در این خصوص گفت و گویی انجام داد و به نقل از وی نوشت: نیروهای پ.ک.ک و ی.پ.گ عفرین را به شکل پایگاهی برای انجام تهدیدات تروریستی استفاده می کنند و با توجه به نزدیکی استان حاتای به عفرین، آنها می توانند به راحتی هر گونه حمله تروریستی در خاک ترکیه را انجام دهند.

به نوشته ینی آکیت، این سرهنگ بازنشسته حضور نیروهای پ.ک.ک و ی.پ.گ را در عفرین بدون حمایت آمریکا غیرممکن دانست و گفت: امروز زمان پاکسازی عفرین از گروه های تروریستی فرا رسیده و این عملیات برای شکست کریدور ترور پ.ک.ک لازم و ضروری است.

ینی آکیت اضافه کرد: بسیاری از گروه های تروریستی در منطقه عفرین تغذیه و از آنجا هدایت می شوند و عملیات عفرین در درجه اول به نیروهای پ.ک.ک و ی.پ.گ و در ادامه به عناصر داعش و جبهه آزادی بخش خلق انقلابی (DHKP- C) ضربه ای محکمی وارد کرده و کمر آنها را خواهد شکست.

این رسانه مدعی شد: عملیات عفرین به مانند عملیات های سپر فرات و ادلب موفق و تاریخی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان پس از عملیات ارتش ترکیه در ادلب گفت: امروز ادلب تمام شد و نوبت عفرین فرا رسیده است.

از آن به بعد ارتش ترکیه برای انجام عملیات در عفرین در حال آماده شدن است و کارشناسان نظامی نیز معتقدند نیروهای کُرد سوریه با آگاهی از قدرت این عملیات، دست به تحرکات جدیدی برای مقابله با این تهدید زده اند.

اردوغان 2 روز پیش گفت: زمانی که دو شهر عفرین و منبج را از تروریست‌ها پاکسازی کنیم، صاحبان واقعی آنها به مناطق خود بازخواهند گشت و سپس امنیت را در تمامی مناطق مجاور با مرزهای خود در تل ابیض و رأس العین برقرار خواهیم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید