پیشروی ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب

کدخبر: ۱۹۶۴۲۳
فعالان سوری از ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب و تشدید درگیری‌ها در جبهه حرستا خبر دادند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه آمریکایی الحرة، فعالان سوری اعلام کردند که ارتش سوریه کنترل روستاهای استراتژیک را در حومه شرقی حماه در دست گرفته و خط دفاعی شورشیان در جنوب ادلب را درهم شکست.

به گفته منابع، این درگیری‌ها در راستای طرح نیروهای دولتی سوریه برای رسیدن به فرودگاه نظامی ابوالظهور در حومه شرقی ادلب است.

به گزارش رسانه‌ها، ارتش سوریه حمله جبهه النصره در مسیر سلمیه حمص به حومه حماه را ناکام گذاشت.

جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن روز دوشنبه با خمپاره و راکت نیروگاه تولید برق محرده و روستای قبه الکردی در حومه حماه را مورد حمله قرار دادند.

به گفته منابع سوری، تروریست‌ها در شهرک اللطامنه ۱۴ راکت را به محله‌های مسکونی در شهر محرده و نیروگاه برق شمال حماه شلیک کردند که موجب آسیب رسیدن به بخشی از نیروگاه و منازل شهروندان شد.

ارتش سوریه حملات دقیقی را در واکنش به حملات جبهه النصره انجام داد.

در همین راستا، منابع مخالف سوری اعلام کردند که نیروهای دولتی تجهیزات نظامی جدیدی را از استان حماه در مرکز سوریه به جبهه‌های حومه دمشق منتقل کردند.

به گفته منابع سوری، بیش از ۳۵ خودرو همراه با نیرو و تجهیزات از جبهه حومه شرقی حماه به جبهه حرستا در شمال شرق دمشق منتقل شدند.

در جبهه حرستا، منابع سوری اعلام کردند که نیروهای دولتی حملات توپخانه‌ای و موشکی به شهر حرستا و برخی شهرک‌های غوطه شرقی را شدت بخشیدند.

به گفته منابع نیروهای دولتی سوریه وارد درگیری‌های شدیدی با افراد مسلح در شهر حرستا شده‌اند.

جنگنده‌های ارتش سوریه همچنین تحرکات افراد مسلح در شهرک‌های عین ترما و عربین در غوطه شرقی دمشق را هدف قرار دادند.

افراد مسلح با خمپاره به ضاحیه حرستا حمله کردند که به کشته و زخمی شدن چند غیرنظامی منجر شد. گروه‌های مسلح ۱۵ خمپاره را به مناطق مسکونی حرستا شلیک کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید