اجرای قوانین سختگیرانه برای شبکه های اجتماعی

کدخبر: ۱۹۶۵۰۹
کلیک : در هر کشوری برای شبکه های اجتماعی قوانین خاصی وجود دارد. کشور آلمان سال جدید میلادی را با اعمال قوانین سختگیرانه برای شبکه های اجتماعی فعال در این کشور شروع کرد.
اجرای قوانین سختگیرانه برای شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی فعال در کشور آلمان سال 2018 را با ترس و دلهره شروع کردند. این کشور از تاریخ 1 ژانویه 2018 با اعمال قوانین سختگیرانه برای شبکه های اجتماعی قصد کنترل سخنان تنفرانگیر را دارد. بر اساس این قانون، شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و یوتیوب در صورتی که 24 ساعت بعد از ثبت شکایت برای سخنان توهین آمیز، اقدام به پاکسازی آنها نکنند، باید 5 میلیون یورو (6 میلیون دلار) جریمه بپردازند. 

قانون مربوط به سخنان توهین آمیز یا تنفر برانگیز در ماه ژوئن 2017 مطرح شد، ولی کمپانی های فعال در این حوزه اعلام کردند که برای رسیدگی مناسب به این شکایات و دستیابی به راه حل، نیاز به زمان دارند. کاربر می تواند شکایت خود را ثبت کند و منتظر اقدامات لازم باشد.

شبکه های اجتماعی باید ظرف 24 ساعت، بخش هایی را که دارای کلمات توهین آمیز هستند، حذف کنند. در شرایطی که وضعیت پیچیده باشد، مدت زمان بیشتری برای رفع آنها در نظر گرفته شده و باید تا یک هفته مشکل را برطرف کرد.

شبکه های اجتماعی به علت حجم بالای سخنان توهین آمیز در برخی کشورها چندان مورد پسند نیستند. برای مقابله با این مشکل، فیس بوک در ماه ژوئن اعلام کرد که هر هفته 66 هزار پست را پاک می‌کند.

توییتر ماه گذشته قوانین جدیدی را برای شبکه اجتماعی خود اعمال کرد که بر اساس آن کاربران نباید از عبارت های خشونت آمیز برای حساب کاربری خود استفاده کنند. حساب کاربران این شبکه در صورت انتشار توییت های توهین آمیز، پاک می شود. 

آلمان تنها کشوری نیست که شبکه های اجتماعی را مجبور به کنترل محتوای تنفر انگیز می‌کند. اتحادیه اروپا با اعمال قوانینی باعث شد که حجم پاک سازی محتوای توهین آمیز توسط مایکروسافت، فیس بوک، توییتر و یوتیوب ظرف 6 ماه دو برابر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید