درآمد میلیون دلاری اپلیکیشن‌ ها در روز کریسمس

کدخبر: ۱۹۶۵۱۳
کاربران گوشی‌ هوشمند در کریسمس امسال حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای اپلیکیشن‌های دستگاه‌ خود هزینه کرده‌اند، که این رقم ۱۲ درصد بیش از سال گذشته است.
درآمد میلیون دلاری اپلیکیشن‌ ها در روز کریسمس

با توجه به اطلاعات جدید از سنسور تَاوِر، کاربران گوشی‌ هوشمند در روز کریسمس مبلغ ۱۹۶ میلیون دلار برای خرید اپلیکیشن‌، خرید‌های درون‌برنامه‌ای و اشتراک در اپلیکیشن‌های مختلف در دو فروشگاه اپ استور و گوگل پلی هزینه کرده‌اند. این گزارش با اینکه درآمد اندروید در کشور چین در آن لحاظ نشده است، همچنان در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته که تقریبا برابر با ۱۷۴ میلیون دلار بود، افزایش ۱۲.۳ درصدی نشان می‌دهد.

این موضوع نشان‌دهنده‌ی بازار در حال رشد اپلیکیشن‌ و بازی‌ها و همچنین پتانسیل بالقوه‌ی آن‌ برای توسعه‌دهندگان است تا جریان‌های درآمدی جدیدی از طریق فروش اشتراک در اپلیکیشن‌های خود خلق کنند. برای مثال اخیرا تعدادی از اپلیکیشن‌ها در اپ استور توسط فروش اشتراک‌ها‌ی پی‌در‌پی درآمد‌های خود را بالا برده‌اند؛ درحالی‌که در گذشته برای دسترسی نامحدود به محتوای پرمیوم برنامه‌های مشابه، فقط لازم بود یک بار هزینه پرداخت کنید.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که اپلیکیشن‌های غیر بازی دارای رشد بالاتری نسبت به بازی‌ها هستند؛ این میزان برابر با رشد تقریبی سالانه ۶۶ درصد در مقایسه با ۵.۲ درصد برای اپلیکیشن‌های بازی است. با این حال، بازی‌ها هنوز‌ هم بیشترین درآمد را عاید سازندگان آن‌ها می‌کنند؛ برای مثال درآمد بازی‌ها در سال ۲۰۱۶ از مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به ۱۵۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است. در همین حال، درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های غیر بازی از ۱۴ میلیون دلار به ۲۴ میلیون دلار و در نهایت به ۳۸ میلیون دلار رسیده‌ است.

درآمد حاصل از اپلیکیشن‌های غیر بازی، بیشتر از برنامه‌های پخش نظیر نتفلیکس و اچ‌بی‌او نَو (HBO NOW) می‌آید. سنسور تور می‌گوید:

کاربران در سال ۲۰۱۷، ۹۸ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته روی برنامه‌های سرگرمی هزینه کرده‌اند و تخمین زده می‌شود از ۳۸ میلیون دلاری که روی اپلیکیشن‌های غیر بازی صرف شده است، ۹.۵ میلیون دلار آن مربوط به اپلیکیشن‌های سرگرمی بوده که در مقایسه با ۴.۸ میلیون دلار در سال گذشته افزایش دوبرابری نشان می‌دهد. 

افزایش درآمد در اپلیکیشن‌های سرگرمی برای هر کسی که در سال‌های اخیر به‌دنبال رشد اقتصادی از راه اپلیکیشن بوده، چیز تعجب آوری نیست. برای مثال اپلیکیشن HBO NOW پردرآمدترین برنامه‌ی پخش در چند سال گذشته بوده است. به‌علاوه دیگر برنامه‌های پخش سرگرمی نظیر نت‌فلیکس، اسپاتیفای و پاندورا از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پردرآمد بوده‌اند.

برآوردی از درآمد اپ‌استور و ترند‌های روز کریسمس دید خوبی درباره‌ی وضعیت فروش و درآمد اپلیکیشن‌ها در سال پیش‌رو در اختیار ما قرار می‌دهد؛ زیرا بسیاری از کاربران در حال فعال کردن دستگاه‌های جدید، خرید و نصب اپلیکیشن‌ و بازی‌ و گرفتن اشتراک در آن‌ها هستند.

اطلاعات سنسور تاور به‌دنبال یک گزارش از اپ انی (App Annie) که در پاییز امسال منتشر شد می‌آید؛ در این گزارش آمده بود که درآمد اپلیکیشن‌ها تا سه‌ماهه‌ی سوم به رکورد ۱۷ میلیارد دلار و تعداد دانلود‌ها به تعداد ۲۶ میلیارد خواهد رسید. این رکورد‌های جدید بیش‌از‌پیش مرهون بازارهای نوظهور گوشی‌ هوشمند هستند. اپ انی انتظار ندارد که این بازار به‌‌زودی افت کند؛ درعوض پیش‌بینی می‌کند که تعداد دانلودها در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۱ به عدد ۲۴۰ میلیارد خواهد رسید و میزان درآمد از این دانلودها مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید