نصب ۱۵۰۰ مانع امنیتی در نیویورک برای جلوگیری از انجام اقدامات تروریستی

کدخبر: ۱۹۶۵۷۶
شهردار نیویورک آمریکا از نصب ۱۵۰۰ مانع امنیتی جدید در این شهر به منظور جلوگیری از حوادث تروریستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «شینهووا»، قرار است 1500 مانع امنیتی جدید در مکان های پر رفت و آمد نیویورک سیتی نصب شود. این موانع به منظور جلوگیری از حملات خشونت آمیز با خودرو علیه عابران و دیگر حوادث تروریستی نصب خواهند شد.

«بیل ده بلزیو» شهردار نیویورک، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد به منظور جلوگیری از حوادث تروریستی، 1500 مانع امنیتی جدید در نقاط پر رفت و آمد شهر نصب خواهد شد.

شهردار نیویورک از تعویض موانع سیمانی با موانع فلزی و نصب آنها نزدیک محل عبور عابران پیاده خبر داد. وی اظهار کرد نصب موانع جدید بخشی از تلاش های پیشگیرانه برای حفاظت از مناطق آسیب پذیر است. هزینه نصب این موانع از بودجه 50 میلیون دلاری برای ایمن سازی مکان های عمومی در مقابل حملات تروریستی تأمین خواهد شد.

در یک سال گذشته شهر نیویورک چندین بار هدف حملات تروریستی قرار گرفت. در 11 دسامبر در پی انفجار یک بمب دست ساز در یکی از شلوغ ترین مناطق نیویورک 4 نفر زخمی شدند. شهردار نیویورک این حادثه را یک حمله تروریستی خواند. همچنین در 31 اکتبر در پی حمله کامیون به عابران پیاده در نزدیکی مرکز تجارت جهانی 8 نفر کشته و شماری زخمی شدند. در 18 مه نیز با حمله یک خودرو به جمعیت عابران در نزدیکی میدان تایمز یک نفر کشته و 22 نفر زخمی شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید